طرح مجتمع الفینی بریتیش کلمبیا کانادا اجرا می‌شود

طرح مجتمع الفینی بریتیش کلمبیا کانادا اجرا می‌شود
(سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹) ۱۲:۵۱

مدیرعامل شرکت الفین West Coast اعلام کرد که اجرای طرح ساخت مجتمع الفینی West Coast در استان بریتیش کلمبیا کانادا ادامه می‌یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، کن جیمز اعلام کرد که طرح ساخت مجتمع الفینی وست‌کاست Olefins West Coast (WCO) به‌ دنبال دریافت مجوزهای نظارتی و اجرای طرح‌های پتروشیمی خود در استان بریتیش کلمبیاست.

وی افزود: منطق این طرح پتروشیمی حفظ شده و دارای حمایت گسترده ساکنان در محل برنامه ریزی شده واقع در «پرنس جورج» در پارک صنعتی BCR است؛ در حالی که گزارش‌هایی مبنی بر مخالفت بومیان و گروه های زیست محیطی مطرح شده است.

با توجه به پرونده‌های مجتمع الفینی West Coast به دفتر ارزیابی محیط زیست بریتیش کلمبیا (EAO)، پروژه پیشنهادی دارای ظرفیت تولید سالانه یک میلیون اتیلن با درجه پلیمر و طول عمر آن 25 سال است.

این طرح همچنین شامل تولید پلی‌اتیلن پایین‌دستی (PE) و به‌طور بالقوه یک کارخانه مونواتیلن گلیکول (MEG) است که هر دو توسط طرف‌های سوم ناشناس ساخته می‌شوند.

این شرکت اعلام کرده است که تصمیم نهایی سرمایه گذاری (FID) سال آینده با هدف آغاز کارخانه برای سال 2024 میلادی پیش‌بینی شده است.

شرکت الفین West Coast هم‌اکنون تولید ندارد، این شرکت در سال 2018 میلادی برای توسعه یک پروژه پتروشیمی در بریتیش کلمبیا تاسیس شد.

اجرای طرح مجتمع الفینی West Coast در استان بریتیش کلمبیا کانادا با مخالفت دو گروه از بومیان که ساکنان اولیه این منطقه شناخته می‌شوند، روبه‌رو شده است.

بومیان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مخالف اجرای طرح مجتمع الفینی West Coast در پارک صنعتی BCR در منطقه «پرنس جورج» هستند و در این باره حاضر به هیچ‌گونه مذاکره‌ای نیستند.

این بیانیه اندکی پس از آن اعلام شد که شرکت الفین West Coast اعلام کرد که در نظر دارد این پروژه را در پارک صنعتی BCR مطابق همان برنامه‌ریزی‌های اولیه اجرا کند و برنامه‌ای برای تغییر مکان به آن 140 کیلومتری شمال پرنس جورج ندارند.

تعداد بازدید : ۲,۲۷۹