عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

ضرورت تمرکز بر تولید محصولات راهبردی در صنعت پتروشیمی

ضرورت تمرکز بر تولید محصولات راهبردی در صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹) ۱۲:۳۴

عضو هیئت ریسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تولید محصولات راهبردی در صنعت پتروشیمی گفت: توسعه و جهش صنعت پتروشیمی کشور در سال جاری باوجود برخی مشکلات از جمله تحریم‌ه و نیز شیوع ویروس کرونا قابل توجه است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که بهره‌برداری از طرح های توسعه ای پتروشیمی در قالب جهش های دوم و سوم سبب رشد اقتصادی و اشتغالزایی می‌شود، گفت: بدون تردید با بهره‌برداری این پروژه‌ها نه تنها توسعه و اشتغالزایی را شاهد خواهیم بود، بلکه این موضوع می‌تواند منجر به افزایش درآمدهای غیرنفتی کشور شود.

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به موضوع بهره‌برداری‌های مختلف صنعت پتروشیمی در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: بدون شک سرمایه‌گذاری در این صنعت و در شرایط اقتصادی کنونی می‌تواند موجب تحول در صنعت نفت ایران و بخش های مختلف وابسته مانند صنایع پالایشی و پتروشیمی شود.

رحیمی تصریح کرد: اجرایی شدن و بهره‌برداری از چنین پروژه‌هایی در شرایط فعلی که چرخ اقتصاد در بسیاری از کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا به کندی می‌چرخد نشان دهنده عزم صنعت پتروشیمی ایران برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز صنعت پتروشیمی با وجود برخی موانع و مشکلات به رشد و توسعه خود ادامه می‌دهد که این مهم می‌تواند یک ریل‌گذاری بسیار خوب برای آینده باشد

وی آینده صنعت پتروشیمی را روشن ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم سال آینده نیز این صنعت بتواند مسیر پیشرفت خود را حتی با سرعتی بیشتر از امسال ادامه دهد.

تعداد بازدید : ۱,۷۱۰