بازگشت شاخص به مدار صعود

بازگشت شاخص به مدار صعود
(دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹) ۱۳:۴۴

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 18 هزار و 127 واحد روبرو شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس تهران امروز رشد شاخص را تجربه کرد و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 18 هزار و 127 واحد به رقم یک میلیون و 437 هزار و 141 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 3010 واحد به رقم 469 هزار و 125 واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 699 هزار و میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 8.5 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.4 میلیون نوبت معامله و به ارزش 11 هزار و 285 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که به بیش از 5 هزار و 517 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، امروز معامله‌گران در بورس اوراق و فرابورس بیش از 16 هزار و 802 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.2 درصد رشد کردند، اما شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 64 صدم درصد کاهش یافتند و شاخص آزاد شناور 91 صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.2 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.3 درصد افزایش یافت.

نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گل گهر، چادر ملو، پالایش نفت اصفهان و پالایشگاه تهران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پرتراکنش در بورس شامل شستا، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، سایپا، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و تأمین سرمایه امین بوده‌اند.

همچنین در فرابورس ایران نیز شاخص کل در پایان معاملات 64 واحد رشد کرده و به رقم 20 هزار و 68 واحد رسید. امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 2.9 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 791 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 517 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای سنگ آهن گهر زمین، هلدینگ معدنی خاورمیانه و فولاد هرمزگان و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و در سوی دیگر نمادهای صنعتی مینو، بانک دی و آریاساسول بیشتری اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، برق و انرژی پیوند گستر پارس، صنایع چوب خزر، دامپروری ملارد شیر، توسعه مسیر برق گیلان، سرمایه گذاری پویا و کشت و صنعت دشت خرمدره بودند.

تعداد بازدید : ۲,۴۴۰