مخالفت بومیان با ساخت یک مجتمع پتروشیمی در بریتیش کلمبیا کانادا

مخالفت بومیان با ساخت یک مجتمع پتروشیمی در بریتیش کلمبیا کانادا
(دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹) ۱۰:۱۴

بومیان با ادامه اجرای طرح ساخت یک مجتمع الفینی در استان بریتیش کلمبیا کانادا مخالفت کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، اجرای طرح مجتمع الفینی West Coast در استان بریتیش کلمبیا کانادا با مخالفت دو گروه از بومیان که ساکنان اولیه این منطقه شناخته می‌شوند، روبه‌رو شد.

بومیان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مخالف اجرای طرح مجتمع الفینی West Coast در پارک صنعتی BCR در منطقه «پرنس جورج» هستند و در این باره حاضر به هیچ‌گونه مذاکره‌ای نیستند.

این بیانیه اندکی پس از آن اعلام شد که مجتمع الفینی West Coast هفته گذشته اعلام کرد که در نظر دارد این پروژه را در پارک صنعتی BCR مطابق همان برنامه‌ریزی‌های اولیه اجرا کند و برنامه‌ای برای تغییر مکان به آن 140 کیلومتری شمال پرنس جورج ندارند.

کن جیمز، مدیرعامل مجتمع الفینی West Coast پیش‌تر گفته بود این طرح را در محلی که جامعه بومیان از آن استقبال نمی‌کند ، نمی‌سازد.

با توجه به پرونده‌های مجتمع الفینی West Coast به دفتر ارزیابی محیط زیست بریتیش کلمبیا (EAO)، پروژه پیشنهادی دارای ظرفیت تولید سالانه یک میلیون اتیلن با درجه پلیمر و طول عمر آن 25 سال است.

WCO در پرونده های خود اشاره می کند که این پروژه شامل واحدهای بازیابی، استخراج و جداسازی مایعات گازی (NGL) است.

این طرح همچنین شامل تولید پلی‌اتیلن پایین‌دستی (PE) و به‌طور بالقوه یک کارخانه مونواتیلن گلیکول (MEG) است که هر دو توسط طرف‌های سوم ناشناس ساخته می‌شوند.

این شرکت اعلام کرده است که تصمیم نهایی سرمایه گذاری (FID) سال آینده با هدف آغاز کارخانه برای سال 2024 میلادی پیش‌بینی شده است.

شرکت الفین West Coast هم‌اکنون تولید ندارد، این شرکت در سال 2018 میلادی برای توسعه یک پروژه پتروشیمی در بریتیش کلمبیا تاسیس شد.

تعداد بازدید : ۳,۱۸۹