تداوم رشد حجم معامله محصولات شیمیایی در بورس کالا

تداوم رشد حجم معامله محصولات شیمیایی در بورس کالا
(شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹) ۰۹:۳۷

حجم معاملات محصولات شیمیایی در بورس کالا رشد مستمر خود را حفظ کرد و به کانال 38 هزار و 135 تنی رسید و در مقایسه با حجم معاملات هفته ماقبل رشد 10.51 درصدی را رقم زد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، دادوستد محصولات پتروشیمیایی در دو بازار پلیمرها و شیمیایی‌ها روند متفاوتی را تجربه کرد. درحالی که هفته گذشته داده‌های برجسته معاملاتی پلیمرها از رشد بازماند و در برخی موارد کاهش را تجربه کرد، بازار شیمیایی‌هارشد کرد.

بر اساس این گزارش ، هفته گذشته حجم دادوستد انواع محصولات شیمیایی حتی از 6 ماهه ابتدایی سال جاری نیز فراتر رفت و کانال 38 هزار واحدی را فتح کرد. میزان عرضه و تقاضای این محصولات نیز از روند افزایشی برخوردار شد. این درحالی است که حجم معاملات محصولات پلیمری به رغم رشد تدریجی چند هفته اخیر، در دادوستدهای هفته گذشته به میزان اندکی عقبگرد داشت و در کانال 60 هزار واحدی قرار گرفت. داده‌های هفته گذشته نشان می‌دهد که، افت تقاضا به عنوان یکی از عوامل اصلی بازار، نیرو محرکه رشد حجم معاملات را تضعیف کرده است.

میزان عرضه‌های هفته گذشته بیش از متوسط 6 ماهه ابتدایی سال جاری ارزیابی می‌شود و هفته گذشته 8 هزار و 296 تن از انواع محصولات پلیمری در بورس کالا عرضه شد که حکایت از رشد 4 درصدی نسبت به هفته ماقبل دارد. در برابر این میزان عرضه نیز تقاضایی به اندازه 81 هزار و 340 تن شکل گرفت. در نهایت برآیند عرضه و تقاضای هفته گذشته سبب شد.

در تیه هفته گذشته 60 هزار و 988 تن از محصولات پلیمری مورد دادوستد قرار گرفت که به بیان دیگر 69 درصد عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت. مقایسه آمار و ارقام هفته گذشته نسبت به چند هفته اخیر نشان می‌دهد که رشد تدریجی و مستمر داده‌های اثرگذار این بازار طی هفته گذشته محدود شده است.

حجم معاملات در بازار محصولات شیمیایی بورس کالا به عنوان مهم‌ترین داده بازارهای کالایی، رشد مستمر خود را همچنان حفظ کرده و به کانال 38 هزار و 135 تنی رسیده است آن هم در شرایطی که در مقایسه با حجم معاملات هفته ماقبل از رشد 10.51 درصدی حکایت دارد.

هفته گذشته48 هزار و 862 تن از انواع محصولات شیمیایی در بورس کالا عرضه شد که رشد 7 درصدی را تجربه کرد. در برابر این میزان عرضه، تقاضایی به میزان 43 هزار و 303 هزار تن شکل گرفت و با 10 درصد رشد نسبت به هفته ماقبل همراه شد.

در نهایت 78 درصد از میزان عرضه‌ها مورد دادوستد قرار گرفت که در مقایسه با عدد 66 درصد که متوسط 6ماهه ابتدایی سال جاری است بسیار برجسته ارزیابی می‌شود و بیشترین میزان طی 8 هفته گذشته تاکنون به شمار می‌رود.

تعداد بازدید : ۲,۸۰۵