درآمد 17 میلیارد یورویی باسف از اقتصاد چرخشی تا 2030

درآمد 17 میلیارد یورویی باسف از اقتصاد چرخشی تا 2030
(چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹) ۱۵:۲۳

مدیرعامل شرکت آلمانی باسف گفت: شرکت‌های اروپایی برای تحقق اهداف اقتصاد چرخشی (اقتصاد دایره‌ای یا مدور) در اتحادیه اروپا و به صفر رساندن انتشار کربن باید روش‌هایی تازه برای همکاری پیدا کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، مارتین برودرمولر در جریان معرفی یک رویداد تحقیقاتی شرکت شیمیایی باسف با تمرکز بر اقتصاد مولفه اقتصاد چرخشی، به چالش‌های پیش روی صنعت و گسترش جامعه مرتبط با جاه‌طلبی‌های اتحادیه اروپا در زمینه حرکت به‌سوی سبز شدن اشاره کرد.

وی افزود: زنجیره‌های ارزش و مقررات باید دوباره تنظیم شوند.

مدیرعامل باسف ادامه داد: کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، خود را با اهداف بسیار بلند پروازانه نشان داده است از این رو ما به یک راه‌حل جدید در بخش صنعت نیاز داریم.

باسف توافقنامه سبز در اروپا را به مانند «لحظه پا گذاشتن انسان بر کره ماه» توصیف کرده است.

برودرمولر که ریاست گروه تجارت مواد شیمیایی اتحادیه اروپا (سفیک) را نیز به‌عهده دارد، این بخشنامه اتحادیه اروپا را چالشی بزرگ و جهانی توصیف کرد.

وی گفت: شرکت‌ها و دیگر بازیگران اصلی در زنجیره ارزش می‌توانند در سازمان‌هایی مانند اتحادیه پایان دادن به زباله‌های پلاستی (AEPW) ، که باسف عضو بنیانگذار آن بود با هم متحد شوند،
مدیرعامل باسف در عین حال افزود: شرکت‌ها همچنین می‌توانند از نظر فناوری تفاوت قائل شوند.

برودرمولر با بیان اینکه تنظیم مقررات دوباره زنجیره‌های ارزش اهمیتی حیاتی دارد، گفت: گفت‌وگوهایش با سیاستمداران درباره چگونگی دستیابی به این امر مثبت بوده است.

میزگرد صنعت اروپا (ERT) ماه گذشته گزارشی را منتشر کرد و انتقادهایی را درباره چگونگی عملی کردن راهبرد صنعتی اتحادیه اروپا منتشر کرد، مدیرعامل باسف ریاست این میز گرد را نیز به عهده دارد.

مدیرعامل باسف در آن زمان گفت: شکاف در اولویت‌ها با پیشرفت بسیار سریع در معاملات سبز در حال افزایش است و قصد دارد قطب نمای دیجیتال را در ماه‌های آینده ایجاد کند، اما تحرک کمی در اجرای راهبرد صنعتی وجود دارد و یا هیچ تحرکی ندارد

برودرمولر افزود: شرایط باید تغییر کند، انتقال دوتایی تنها با داشتن صنعتی قوی در اتحادیه اروپا موفق می‌شود

اتحادیه اروپا یک دستور کار کامل دارد و برای تغییر بنیادی که پیامدهای عمیق و گسترده‌ای برای صنایع تولیدی آن مانند مواد شیمیایی دارد، تلاش می‌کند و باسف برنامه اقتصاد چرخشی را آغاز کرده است و تا سال 2030 میلادی فروش خود را از راه‌حل‌های این نوع اقتصاد به 17 میلیارد یورو می‌رساند.

باسف این بخش تلاش‌ها را در سه زمینه متمرکز کرده است: منابع اولیه مدور برای تولید گسترده آن، آنچه که آن را دوره‌های تازه مواد نام‌گذاری کرده و جزو الگوهای جدید تجاری است و در داخل خوراک‌های مدور، باسف قصد دارد تا سال 2025 ، سالانه 250 هزار مواد اولیه بازیافتی مبتنی بر زباله را فرآوری کند و جایگزین مواد اولیه فسیلی کند.

برودرمولر گفت: مسیر دستیابی به اقتصاد چرخشی نیازمند تلاش زیادی برای ایجاد بخ نوآوری و خلاقیت شرکت باسف است.

وی افزود: شرکت‌هایی که می توانند راه حله‌ایی برای تبدیل به اقتصاد چرخشی ارائه دهند، مزیت رقابتی مهمی خواهند داشت.

تعداد بازدید : ۴,۱۸۷