تولید و بومی سازی کاتالیست های صنایع بزرگ از سوی یک شرکت دانش بنیان

تولید و بومی سازی کاتالیست های صنایع بزرگ از سوی یک شرکت دانش بنیان
(دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹) ۱۲:۱۶

تولید و بومی سازی بیش از ۳۰ نوع کاتالیست شامل تولید کاتالیست های مورد استفاده در صنایع پتروشیمی ، پالایشی و‌ نیز صنایع فولادسازی است از سوی شرکت نفت و گاز سرو تحقق یافت.

به گزارش نیپنا ،شرکت نفت و گاز سرو تاکنون موفق به تولید و بومی سازی بیش از ۳۰ نوع کاتالیست که شامل تولید کاتالیست های مورد استفاده در فرآیندهای تولید اوره، آمونیاک‌، متانول و هیدروژن در صنایع پتروشیمی و پالایش و‌ نیز کاتالیست های مورد استفاده در صنایع فولادسازی شده است.

بر اساس این گزارش ، مجتمع پالایش نفت بندعباس به عنوان سومین پالایشگاه‌ بزرگ ایران که بیست درصد از انرژی کشور را تامین می‌کند در عملیات تعمیرات اساسی واحد هیدروژن سازی خود، برای نخستین بار از کاتالیست ایرانی استفاده کرد.

کاتالیست ریفرمینگ اولیه بعنوان نخستین کاتالیست بومی شده در صنایع پالایش و پتروشیمی شناخته میشود که توسط شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو بومی‌سازی شد.
این کاتالیست در عملیات تعمیرات واحد هیدروژن سازی مجتمع پالایش نفت بندرعباس در هفته جاری مورد استفاده قرار گرفت.

کاتالیست ریفرمینگ اولیه به صورت دو لایه شامل کاتالیست ریفرمینگ اولیه با بخار آب و کاتالیست ریفرمینگ اولیه پوشش داده شده با پتاس در عملیات تعمیرات اساسی واحد هیدروژن مجتمع پالایش نفت بندرعباس استفاده گردید.

 

تعداد بازدید : ۵,۳۰۲