برزیل تعرفه واردات پی‌وی‌سی کاهش می‌دهد

برزیل تعرفه واردات پی‌وی‌سی کاهش می‌دهد
(دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹) ۱۰:۰۰

دولت برزیل تعرفه واردات پی‌وی‌سی را برای چهار ماه به مقدار چهار درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری پلاتس، روزنامه رسمی برزیل 11 دسامبر (جمعه 21 آذرماه) اعلام کرد: دولت برزیل تصمیم گرفت تعرفه واردات پلی وینیل کلراید خود را از 14 درصد به چهار درصد برساند.

در این سند آمده است: تعرفه جدید برای محصولات پی‌وی‌سی که با کدHS 3904.1010 و از طریق فرآیند سوسپانسیون تولید شده است از 11 دسامبر اجرا می‌شود.

براساس اعلام روزنامه رسمی برزیل، تعرفه واردات چهار درصد برای یک دوره اولیه به مدت سه ماه معتبر خواهد بود، اگر کمیته مدیریت اجرایی اتاق بازرگانی خارجی به این باور برسد که شرایط پیشنهاد بازار برای کالای مورد نظر به‌طور کامل احیا نشده است، برای مدت مشابه تمدید می‌شود.

در هر دوره سه ماهه محدودیت سهمیه 160 هزار تن تعیین شده است.

یک بازرگان آمریکایی در این باره گفت: بههر حال واردات برای تأمین تقاضا ضروری بود، اما این موضوع سبب جذابیت بیشتر واردات PVC می‌شود.

یک بازرگان برزیلی نیز تصریح کرد: این تشویقی برای واردکنندگان بود، اما ما در آسیا وضع بسیار سختی داریم و پیشنهادی از تایوان و چین برای پی‌وی‌سی مشاهده نمی‌کنیم، این یک هرج و مرج به شمار می‌آید، افزون بر این حمل بار تا 10 هزار دلار هزینه بر می‌دارد.

روزنامه رسمی اعلام کرد که این تصمیم در یک نشست فوق‌العاده در تاریخ هشتم دسامبر (18 آذرماه) گرفته شد.

منابع بازار منتظر این مصوبه دولت بودند، گفته می‌شود اتحادیه‌های ساخت و سازهای داخلی و پلاستیک به‌دلیل کمبود مواد در بازار تحت فشار هستند.

در این سند آمده است: واردات از کشورهایی که برزیل با آنها توافقنامه تجاری دارد و تجارت آزاد را برای کالاهای مورد نظر برقرار می‌کند ، نمی توانند از سهمیه تعیین شده بهره‌مند شوند.

تعداد بازدید : ۴,۴۴۳