اعلام راهبرد جدید لهستان در صنعت پتروشیمی

اعلام راهبرد جدید لهستان در صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹) ۱۰:۱۸

شرکت دولتی پتروشیمی اورلن لهستان قصد دارد در یک برنامه راهبردی 10 ساله ضمن توسعه صنایع پتروشیمیایی، فعالیت‌های خود در بخش بازیافت و تولید مواد بیولوژیکی را گسترش دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، پی‌کی‌ان اورلن لهستان قصد دارد در 10 سال آینده 85 میلیون زلوت (Zl) لهستان (22.8 میلیارد دلار) را در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و صنایع پتروشیمی‌های پیشرفته و سبزتر سرمایه‌گذاری کند، این شرکت دولتی فعال در حوزه انرژی همچنین بر تعهد خود برای کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه ای تاکید کرد.

این شرکت دولتی لهستان همچنین 55 میلیون زلوت دیگر در زمینه افزایش بهره‌وری دارایی‌های جاری خود طی یک دهه آینده سرمایه‌گذاری می‌کند.

اورلن اعلام کرد که تا سال 2030 میلادی بخش پتروشیمی حدود نیمی از سود گروه اورلن را از فرآوری نفت خام به دست خواهد آورد.

این شرکت عنوان کرد که ظرفیت‌ تولید خود را در الفین‌ها و دیگر محصولات پایه افزایش می‌دهد، همچنین موقعیت شرکت را در بخش پلیمرها تقویت می‌کند.

اورلن نیز برای توسعه زنجیره ارزش هدف‌گذاری کرده است و وارد بخش ترکیب و کنسانتره نیز می‌شود.

این شرکت دولتی لهستان نیز یک خط جدید تجاری تحت بخش پتروشیمی با تمرکز بر بازیافت و مواد زیستی ایجاد می‌کند.

براساس اعلام اورلن، سهم محصولات ویژه و با حاشیه سود بالا، مانند فنل و مشتقات آروماتیک، در سبد سهام این گروه از 16 درصد کنونی به حدود 25 درصد می‌رسد.

این شرکت اعلام کرد که تا سال 2030 میلادی به ظرفیت بازیافت سالانه - در درجه نخست از پلاستیک – 400 هزار تن می‌رسد، همچنین فناوری‌های پیشرفته اقتصاد دایره‌ای را پیاده‌سازی می‌کند.

اورلن عنوان کرد که هدف این شرکت کاهش 20 درصدی انتشار دی‌اکسیدکربن (CO2) از بخش‌های پالایش و پتروشیمی و نیز کاهش 33 درصدی انرژی مربوط به این صنایع است.

یکی از اهداف این شرکت دولتی لهستان که در راهبرد 10 ساله تعیین شده است، افزایش دو و نیم برابری سود سالانه پیش از احتساب بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA)، به میزان تقریبی 26 میلیارد زلوت است.

اورلن اعلام کرد که بخش‌های انرژی، پتروشیمی و پالایشگاه حدود 7 میلیارد زلوت در بهره، مالیات و استهلاک ایجاد می‌کنند.

تعداد بازدید : ۴,۲۸۶