محدودیت‌های تازه کرونایی مانع بهبود تولید پتروشیمی ها در اروپا

محدودیت‌های تازه کرونایی مانع بهبود تولید پتروشیمی ها در اروپا
(چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹) ۱۱:۱۸

روند بهبود تولید محصولات پتروشیمی در قاره سبز پس از اعمال محدودیت‌های تازه برای مقابله با شیوع ویروس عالم‌گیر کووید-19 (کرونا) به تعویق افتاد.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، گروه تجاری سفیک اعلام کرد: تولید مواد شیمیایی در اتحادیه اروپا در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال 2020 میلادی نسبت به دوره مشابه پارسال 4.4 درصد کاهش یافته است، بهبود روند تولید مواد شیمیایی که در سه ماه سوم آغاز شده به دلیل اعمال محدودیت‌های تازه و اثر منفی آن بر شرایط مصرف مشتریان، متوقف شده است.

مارکو منسینک، مدیرکل سفیک گفت: در حالی که محدودیت‌ها در کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا بر عملیات تولید کارخانه‌های مواد شیمیایی چندان تأثیرگذار نبوده است، اما آسیبی که به اقتصاد این منطقه وارد شده است، دامن این بخش را نیز خواهد گرفت.

وی افزود: همانطور که به‌طور گسترده‌ای شاهد هستیم، موج دوم شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا جدی است، از این رو در ماه‌های آینده این شرایط بر تجارت مواد شیمیایی نیز تأثیر می‌گذارد.

مدیرکل سفیک تصریح کرد: این موضوع بر لزوم تصویب سریع و اجرای برنامه بهبود اقتصادی اتحادیه اروپا که به‌طور کامل باید در راهبرد صنعتی اتحادیه اروپا و دستور کار معاملات سبز قرار گیرد، تأکید می‌کند.

در پی تاثیر منفی ویروس عالم‌گیر کرونا بر فعالیت‌های صنعتی، به ویژه در دوران قرنطینه‌های طولانی مدت سه ماه دوم امسال، تولید در سراسر 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در 3 سه ماهه نخست سال جاری میلادی 10.6 درصد کاهش یافت.

تولید در بخش خودرو، یک بازار نهایی کلیدی که خریدار حدود 20 درصد از محصولات پتروشیمی‌ها هستند، در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر امسال 28 درصد کاهش یافت و در رده بعدی تولید در صنعت فلزات پایه با 15.5 درصد افت همراه بوده است.

تعداد بازدید : ۳,۵۳۳