جهش شاخص بورس با نقش آفزینی پتروشیمی ها

جهش شاخص بورس با نقش آفزینی پتروشیمی ها
(یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹) ۱۳:۳۲

نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا، هلدینگ تاپیکو، سرمایه‌گذاری غدیر، ایران‌خودرو، پتروشیمی پارس و گسترش نفت و گاز پارسیان امروز به ترتیب بیشترین افزایش در شاخص کل بورس را داشتند.

به گزارش خبرنگار نیپنا بورس تهران روز جاری رشد شاخص را رقم ز و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 36هزار و 425 واحد به رقم یک میلیون و 427 هزار و 197 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن امروز با افزایش 9305 واحد به رقم 410 هزار و 835 واحد رسید و ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 588 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 16.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.7 میلیون فقره معامله و به ارزش 16 هزار و 22 میلیارد تومان داد و ستد کردند و اگر ارزش معاملات امروز فرابورس را هم به این رقم اضافه کنیم که ارزش معاملات فرابورس به 5 هزار و 850 میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران در بورس اوراق و فرابورس ایران بیش از 21 هزار و 872 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدم 2.3درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 1.9 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس امروز 2.1 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 3.2 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا، هلدینگ تاپیکو، سرمایه‌گذاری غدیر، ایران‌خودرو، پتروشیمی پارس و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب بیشترین افزایش در شاخص کل بورس را داشته‌اند.

امروز نمادهای پر تراکنش شامل پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، ایران‌خودرو، شستا، فولاد مبارکه، بانک صادرات و پالایش نفت تهران بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز در پایان معاملات شاخص کل 513 واحد افزایش یافته و به رقم 17 هزار و 836 واحد رسید و معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 3.5 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 809 هزار معامله و به ارزش 5 هزار و 850 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، بیمه پاسارگاد، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین و سنگ‌آهن گهرزمین به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پر تراکنش امروز شامل سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، دامداری تلیسه نمونه، انرژی پیوندگستر پارس، دامپروری ملارد شیر، سرمایه‌گذاری پویا، لاستیک یزد و توسعه مسیر برق گیلان بوده‌اند.

تعداد بازدید : ۳,۶۸۵