لغو حالت فوق‌العاده در مجتمع پلی‌اتیلنی ساسول در آمریکا

لغو حالت فوق‌العاده در مجتمع پلی‌اتیلنی ساسول در آمریکا
(یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹) ۱۱:۱۲

شرکت پتروشیمی ساسول حالت فوق‌العاده در مجتمع تولید پلی‌اتیلن در ایالت لوئزیانا آمریکا را لغو کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، براساس نامه‌ای که به دست مشتریان ساسول رسیده، این شرکت پتروشیمی آفریقای جنوبی حالت فوق‌العاده را در مجتمع تولید پلی‌اتیلن سبک خطی (LLDPE)واقع در «لیک چالرز» ایالت لوئیزیانا آمریکا لغو کرده است.

حالت فوق‌العاده از 31 اوت در پی تعطیلی این مجتمع پتروشیمی به‌دلیل وزش طوفان شدید «لورا» در «لیک چارلز» اعلام شد.

طوفان لورا آسیب‌های قابل توجه‌ای به منطقه «لیک چارلز» وارد کرد و سبب قطع طولانی‌مدت برق بسیاری از خانه‌های شهروندان و اماکن صنعتی شد ودر پی وزش طوفان «لورا» و طوفان‌های فعال دیگر این فصل در اقیانوس اطلس، عرضه پلی‌اتیلن مورد نیاز ایالات متحده آمریکا را محدود کرد.

با این حال، محدودیت عرضه پلی‌اتیلن در هفته‌های اخیر کمرنگ شده است، در نتیجه شاهد بعضی حرکت‌های کاهشی در قیمت‌گذاری برای صادرات تک‌محموله بوده‌ایم.

براساس پایگاه داده عرضه و تقاضای موسسه آی‌سی‌آی‌اس، ظرفیت تولید سالانه مجتمع پلی‌اتیلن سبک خطی در لیک چالز لوئیزیان آمریکا 470 هزار تن است.

پلی‌اتیلن پرکاربردترین پلاستیک در جهان است و در درجه نخست در صنایع بسته‌بندی از جمله کیسه‌های پلاستیکی، فیلم‌های پلاستیکی و ورق‌های ژئوممبران مصرف می‌شود.

شورون فیلیپس کمیکال، داو کمیکال، لایندل بازل، اکسون موبیل، فوموسا پلاستیک، اینئوس، توتال پتروکیمیکالز و وستلیک از تولید کنندگان بزرگ پلی‌اتیلن در ایالات متحده آمریکا هستند.

تعداد بازدید : ۳,۷۰۶