رشد عرضه محصولات پلیمری در بورس کالا

رشد عرضه محصولات پلیمری در بورس کالا
(یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹) ۱۰:۱۱

عرضه مواد اولیه پلیمری در هفته ابتدایی آذرماه با رشد همراه شد. و 85 هزار و 721 تن از انواع این محصولات در بورس کالا عرضه شد که نسبت به هفته پایانی آبان ماه از رشد 2.88 درصدی برخوردار شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، عرضه مواد اولیه پلیمری در هفته ابتدایی آذرماه با رشد اندکی همراه شد. به طوری که به میزان 85 هزار و 721 تن از انواع این محصولات در بورس کالا عرضه شد که نسبت به هفته پایانی آبان ماه از رشد محدود 2.88 درصدی برخوردار شد. این میزان از عرضه‌ها بیشترین مقدار طی 9 هفته گذشته به حساب می‌آید. اما با وجود رشد حجم عرضه‌ها و نزدیک شدن آن به متوسط عرضه‌های 6 ماهه ابتدایی سال جاری، حجم معاملات قابل قبول نبود. به طوری که هفته گذشته به میزان 46 هزار و 636 تن از مواد پلیمری مورد دادوستد قرار گرفت که با رشد 6.42 درصدی همراه شد.

حجم دادوستدها در هفته ابتدایی آذرماه بیشترین میزان طی دو هفته گذشته به شمار می‌رود. اما این میزان رشد چندان زیاد نیست که بتوان به عنوان محرکی برای برون رفت از شرایط رکودی حاکم بر معاملات این بازار در نظر گرفته شود. حجم معاملات هفته گذشته در مقایسه با متوسط 6 ماهه ابتدایی سال جاری که به میزان 67 هزار و 923 تن به ثبت رسید هنوز هم فاصله زیادی دارد که نمی‌توان آنرا نادیده گرفت.

افت محسوس تقاضا در این بازار بر حجم معاملات بسیار موثر بوده است. به میزان 75 هزار و 44 تن تقاضا در برابر عرضه‌های افزایشی هفته گذشته به ثبت رسید که رشد 23 درصدی را نسبت به تقاضای هفته ماقبل نشان می‌دهد. گرچه میزان تقاضا بیشترین مقدار طی دو هفته گذشته به شمار می‌رود اما حکایت از احتیاط خریداران در سفارش‌های خرید دارد. در نهایت 54.40 درصد از میزان عرضه‌ها طی هفته گذشته مورد دادوستد قرار گرفت که گرچه نسبت به دو هفته ماقبل از رشد محدودی برخوردار شد اما هنوز هم با متوسط نیمه ابتدایی سال فاصله زیادی دارد.

محصولات شیمیایی در بورس کالا نیز شرایط معاملاتی مطلوبی را تجربه نکردند. افت 19 درصدی حجم معاملات این محصولات نیز میزان دادوستدها را به میزان 24 هزار و 137 تن رساند که رقمی بی‌سابقه در سال جاری به شمار می‌رود. هفته گذشته 40 هزار و 933 تن از انواع محصولات شیمیایی در بورس کالا عرضه شد که از رشد 6.7 درصدی حکایت دارد. در برابر این میزان عرضه، تقاضای 27 هزار و 483 تنی شکل گرفت. این میزان از تقاضا از افت 22 درصدی نسبت به هفته پایانی آبان ماه حکایت دارد. 59 درصد از میزان عرضه‌های هفته گذشته مورد دادوستد قرار گرفت که کمترین مقدار از هفته منتهی به 11 اردیبهشت ماه تاکنون به شمار می‌رود.

تعداد بازدید : ۳,۷۴۲