ربیعی اعلام کرد:

ساخت 25 طرح توسعه ای از سوی هلدینگ خلیج فارس

ساخت 25 طرح توسعه ای از سوی هلدینگ خلیج فارس
(پنج شنبه ۶ آذر ۱۳۹۹) ۱۲:۰۹

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: 25 طرح توسعه ای در صنعت پتروشیمی به ارزش 14 میلیارد یورو از سوی هلدینگ خلیج فارس در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس امروز پنج شنبه (ششم آذرماه) در آیین بهره‌برداری رسمی پتروشیمی لردگان اظهار کرد: صنعت پتروشیمی کشور افتخار دارد که در کنار تولید و صادرات ده‌ها میلیون تن محصول پتروشیمی در دوران سخت کرونا و تحریم، از توسعه در این صنعت غافل نبوده است و امروز شاهد بهره‌برداری از یک واحد بزرگ در استان چهارمحال و بختیاری هستیم.

ربیعی با اشاره به این که هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین شرکت بازار سرمایه کشور، حدود ۴۰ درصد سهم تولید و صادرات صنعت پتروشیمی را داراست، گفت: این شرکت امسال بهره‌برداری از چهار طرح را در جهش دوم صنعت پتروشیمی در برنامه دارد و پتروشیمی لردگان نخستین آن است،

مدیرعامل پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: این طرح پیش از اینکه به بهره‌برداری برسد در بورس تهران ثبت شد و سهام آن هم‌اکنون در فرابورس قابل معامله است.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده است، پس از پوشش نیاز داخل، ۸۰ درصد محصولات تولیدی پتروشیمی لردگان صادر می‌شود که بخشی از آن از طریق سوآپ با پتروشیمی پردیس در عسلویه است که حمل و نقل محصول اوره در کشور را مقداری تسهیل می‌کند.

ربیعی با اشاره به اینکه خوراک این طرح گاز طبیعی است و با خط لوله سراسری گاز به مقدار سالانه ۷۵۰ میلیون مترمکب تأمین می‌شود، گفت: رقم سرمایه‌گذاری این طرح با در نظر گرفتن هزینه‌های تأمین مالی حدود ۸۷۵ میلیون یوروست که از طریق سرمایه‌گذاری‌های اولیه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تسهیلات ریالی بانک سپه، آورده نقدی سهامداران، اوراق مشارکت و فاینانس خارجی با عاملیت بانک سپه تأمین شده، فاینانس خارجی این پروژه ۵۰۴ میلیون یورو بوده که هم‌اکنون بازپرداخت این اقساط آغاز شده است.

ربیعی با بیان اینکه عملیات نصب، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی پتروشیمی لردگان به‌دلیل مشکلات تحریم در غیبت فروشندگان دانش فنی (لایسنس) و بدون نظارت آن‌ها و به دست متخصصان داخلی انجام شده است، گفت: این موضوع از این نظر اقدامی بی‌سابقه به شمار می‌آید.

وی به ۲۸ میلیون نفر کار بدون حادثه در زمان ساخت پروژه اشاره و تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد کارکنان شاغل در زمان ساخت و بهره‌برداری این پروژه بومی استان چهارمحال و بختیاری هستند که در نوع خود بسیار قابل توجه است.

تعداد بازدید : ۴,۲۵۴