عضو کمیسیون انرژی مجلس خواستار شد:

افزایش ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی همراه با ایجاد صنایع پایین دست

افزایش ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی همراه با ایجاد صنایع پایین دست
(یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹) ۱۳:۲۹

عضو کمیسیون انرژی مجلس،مهمترین اولویت سیاست‌های راهبردی توسعه صنعت پتروشیمی کشور را افزایش ظرفیت تولید و توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی دانست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی در بخش‌های مختلف و در تقویت زیرساخت‌ها موفقیت‌های خوبی کسب کرده است، اظهارکرد: پتروشیمی نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی کشور داشته و این صنعت تکیه گاهی مطمئن برای سایر صنایع میان دستی و پایین دستی و بطور کلی اقتصاد ایران است، از این رو باید از این صنعت به منظور توسعه روز افزون، حمایت کرد.

علیرضا ورناصری، مهمترین اولویت سیاست‌های راهبردی توسعه صنعت پتروشیمی کشور را افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی دانست و گفت: تحقق راهبردهای این صنعت و گسترش صنایع پایین‌دست پتروشیمی باید در اولویت قرار گیرد و این مسیر حمایت های دولت و مجلس اثر بخش خواهد بود.

وی افزود: در چند سال اخیر و باوجود مشکلات و تحریم‌های اقتصادی، ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی افزایش یافته و روند افزایش تولید همچنان تداوم دارد که این مهم نشان دهنده جایگاه ویژه این صنعت استراتژیک در کشور است.

نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز صنعت پتروشیمی بیشترین صاد‌رات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است و باید در سال جهش تولید نیز این افزایش صادرات مدنظر مسئولان این صنعت قرار گیرد.

ورناصری عنوان کرد: چنانچه می‌خواهیم در مسیر توسعه گام برداریم و یا با افزایش صادرات غیرنفتی مواجه شویم، مناسب‌ترین راه برای رسیدن به این هدف جهش و توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی است.

وی گفت: خوشبختانه پتروشیمی‌ در مسیر توسعه اقتصادی و زیرساختی گام بر می‌دارد، از این رو توسعه این صنعت، سدی مقاوم در برابر خام فروشی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد توجه به صنایع تکمیلی و پایین دستی همسو با تحقق اقتصاد مقاومتی و تشویق شرکت‌ها به مشارکت در بخش پایین دستی از ضروریات تکمیل زنجیره ارزش در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی است.


تعداد بازدید : ۲,۱۵۳