چشم انداز بورس مثبت است

چشم انداز بورس مثبت است
(شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹) ۱۰:۲۵

بورس تهران با توجه به فضای مثبت به وجود آمده و نیز و حمایت های دولت ازبازار سرمایه چشم انداز روشنی را پیش رو دارد.

حسین کریمی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم تداوم حمایت از بورس اظهار کرد: سهامداران در بورس تهران باید صبور باشند چون با توجه به زیر ساخت های مطلوب موجود انتظار می رود که بورس تهران می تواند یک بار دیگر به دوران خوش خود برگردد و در این مسیر، تعامل و همکاری مدیران بازار سرمایه و سهامداران می تواند آرامش را در بازار ایجاد کند.

وی افزود: روند افت شاخص که در هفته های گذشته نوسان را در بازار ایجاد کرده بود نمی تواند تداوم داشته باشد و بازار توان آن را دارد که به حالت تعادل بازگردد و هرچند که برخی از عوامل خارج از بورس سبب افت شاخص شده اما سهامداران نباید به نوسان شاخص دامن بزنند.

کریمی ادامه داد: فراز و فرود شاخص نمی تواند عاملی برای گریز از بازار سرمایه باشد و سهامداران از رفتارهای هیجانی باید پرهیز کرده و به سرمایه گذاری های خود با خوش بینی نگاه کنند.

وی تصریح کرد: عوامل گوناگونی بر افت شاخص ها تاثیر دارد اما بورس توان گذر از این شرایط را دارد و امکان بازگشت رونق به بازار سرمایه را می توان متصور شد.

کارشناس بورس با بیان این که دولت و سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه های جدیدی را برای رونق دوباره بورس تدارک دیده اند گفت: سهامداران با نگاه به بازه‌های زمانی بلندمدت به خرید و فروش می‌پردازند و سهامداران خرد باید نگاه بلندمدت به خرید خود داشته باشند به دلیل این که در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار سود دهی بالایی را برای آنان متصور بود.

کریمی ادامه داد: توصیه ما به سرمایه گذاران این است که به بازار سرمایه نگاه بلندمدت داشته باشند و فضای بلندمدت تحت تاثیر جو روانی نیست ضمن آنکه چشم انداز بازار بسیار مثبت است.

وی با بیان این که سهامداران نگران سرمایه های خود نباشند، چرا که با اصلاح شاخص، قیمت ها واقعی تر خواهند شد، گفت: بازار سرمایه بازاری سودآور و پربازده  است و همواره بورس مکانی برای سرمایه گذاری میان مدت است نه کوتاه مدت، بنابراین سهامداران از افت و خیز اخیر نگران نباشند.


تعداد بازدید : ۱,۸۸۸