صادرات غیرنفتی تنها در سایه توسعه و افزایش تولید پتروشیمی میسر است

صادرات غیرنفتی تنها در سایه توسعه و افزایش تولید پتروشیمی میسر است
(دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹) ۱۲:۱۰

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه پتروشیمی پیشتاز اقتصاد ایران در روزگار تحریم و کرونا است، گفت: توجه به صادرات غیرنفتی تنها در سایه توسعه صنعت پتروشیمی و افزایش تولید میسر است.

مهدی فنایی، عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی باید بعنوان یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصاد غیرنفتی مورد توجه واقع ‌شود، گفت: امروز صنعت پتروشیمی به خوبی توانسته به کمک اقتصاد ایران بیاید، اقتصادی که به اذعان ناظران و صاحبنظران این روزها مشکلات مختلفی را به دوش می‌کشد اما با تکیه بر توان و دانش داخلی همچنان در مسیر توسعه قرار دارد ونقش صنعت پتروشیمی در این روند قابل تقدیر است.

وی افزود: خوشبختانه پتروشیمی‌ها در شرایط سخت فشار و تحریم در تامین بخشی از ارز کشور کمک‌های بسیار شایانی دارند، که این موضوع در گردش تجارت کشور تاثیرگذار است و بدون تردید صادرات غیر نفتی ایران با تولیدی شدن طرح های جدید توسعه ای رشد قابل ملاحظه ای را رقم خواهد زد.

فنایی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی، صنعت پرمزیت کشور در بحث ارزآوری، صادرات و اشتغال‌زایی است و خوراک هزاران واحد صنایع پایین‌دستی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده را تامین می‌کند و در صورت تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی می توان کاهش خام فروشی و تولید محصولات نهایی را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: بدون شک سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست پتروشیمی به دلیل وجود ارزش افزوده بالا، سرمایه‌گذاری قابل اطمینان و سودآوری خواهد بود، از این رو باید تلاش شود تا نقدینگی‌های موجود در را هرچه بیشتر به سمت این صنعت سوق داد.

تعداد بازدید : ۲,۰۸۴