ارزش سرمایه‌های ملی را از طریق ایجاد زنجیره ارزش پتروشیمی بالا ببریم

ارزش سرمایه‌های ملی را از طریق ایجاد زنجیره ارزش پتروشیمی بالا ببریم
(چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹) ۱۳:۲۵

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پتروشیمی می‌تواند ارزش سرمایه‌های ملی را از طریق ایجاد زنجیره ارزش افزوده بالا ببرد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به ضرورت حمایت دولت و مجلس از صنعت پتروشیمی ایران در مسیر رشد و توسعه خود اظهارکرد: روند رو به رشد صنعت پتروشیمی نشان می‌دهد این صنعت آینده و چشم‌انداز روشنی در پیش خواهد داشت و با تولیدی شدن طرح های جدید صادرات این صنعت نیز در سال های آتی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

سید احمد آوایی، آینده صنعت پتروشیمی را با توجه به روند رو به رشد این صنعت پیشرو در ابعاد مختلف روشن ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این صنعت با توجه به وجود زیر ساخت های مطلوب وجود بتواند مسیر پیشرفت خود را حتی با سرعتی بیشتر از گذشته ادامه دهد.

وی افزود: پتروشیمی می‌تواند ارزش سرمایه‌های ملی را از طریق ایجاد زنجیره ارزش افزوده بالا ببرد، از این رو سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه ای پتروشیمی، چشم‌انداز روشنی از این صنعت ارائه می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روند رو به رشد پتروشیمی، نشان می‌دهد این صنعت می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی نقش اساسی ایفا کند و مسیر پیشرفت و توسعه صنعت پتروشیمی هیچگاه و حتی با تحریم نیز متوقف نخواهد شد.

آوایی عنوان کرد: کاهش خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش با توجه به ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای کشور باید در اولویت این صنعت قرار گیرد و در این مسیر، بخش خصوصی می‌تواند بیش از گذشته نقش‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه یکی از صنایعی که به افزایش اشتغال در کشور کمک بسزایی می کند صنایع وابسته به پتروشیمی است، گفت: صنعت پتروشیمی به دلیل جایگاه خاص در صادرات و ارزآوری برای ایران و همچنین اشتغالزایی، از موقعیت ویژه‌ایی برخوردار است.


تعداد بازدید : ۲,۸۹۸