تعویق راه اندازی یک طرح پتروشیمی در هند به دلیل کرونا

تعویق راه اندازی یک طرح پتروشیمی در هند به دلیل کرونا
(دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹) ۱۳:۱۹

شرکت باهارات پترولیوم راه‌اندازی پتروشیمی کوچی را که مراحل ساخت آن پایان یافته و از نظر فنی آماده راه‌اندازی است، به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-19 (کرونا) به تعویق انداخت.

به گزارش نیپنا به نقل از آرگوس مدیا، شرکت دولتی پالایش نفت باهارات پترولیوم (بی‌پی‌سی‌ال) مرحله راه‌اندازی واحد پتروشیمی 740 میلیون دلاری کوچی در پالایشگاه کوچی با ظرفیت پالایش روزانه 310 هزار بشکه نفت را تا اوایل سال آینده میلادی به تاخیر می‌اندازد.

این طرح پتروشیمی که پس از راه‌اندازی سالانه 160 هزار تن اسید اکرلیک و 212 هزار تن الکل‌های اکسی و اکرلیت تولید می‌کند پیش‌تر قرار بود اکتبر سال 2019 میلادی راه‌اندازی شود اما به تا آوریل امسال به تعویق افتاد و اکنون بار دیگر راه‌اندازی آن نیز با تاخیر روبه‌رو شده است.

شرکت دولتی پالایش نفت باهارات پترولیوم در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی واحدهای اکرلیک اسید در مارس سال 2021 میلادی است، اگرچه مرحله راه‌اندازی آن می‌توانست در ماه ژانویه زمانی که این پالایشگر با لیسانس خارجی راه‌اندازی آن را آغاز کرده بود، باشد.

با این حال، به‌دلیل الزام حضور کارشناسان ژاپنی، راه‌اندازی واحد تولید اکرلیت ممکن است تا آوریل سال آینده میلادی به تاخیر بیفتد.

این طرح پتروشیمی که مراحل ساخت آن پایان یافته و از نظر فنی آماده راه‌اندازی است، به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-19 (کرونا) به تعویق افتاده است.
دولت هند اجازه فعالیت‌های اقتصادی را صادر کرده است اما پروازهای بین‌المللی تا 30 نوامبر متوقف شده است و این شرایط مانع حضور کارشناسان ژاپنی می‌شود.

پالایشگاه کوچی سالانه 500 هزار تن پروپیلن تولید می‌کند، نیمی از خوراک مشتات پروپیلنی این واحد را تامین می‌کند و بقیه آن برای تامین خوراک تأسیسات پیشنهادی پلی‌پروپیلن استفاده می‌شود.

کرونا همچنین سب تاخیر در روند ساخت یک کارخانه پتروشیمی ویژه در کوچی برای تولید پلی‌یول شده است؛ این پروژه از مرحله طراحی فراتر نرفته است و پس ازسرگیری پروازهای بین‌المللی برای چهار سال دیگر آماده می‌شود.

هند هنوز هم روزانه حدود 50 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت می کند و مجموع مبتلایان این کشور به بیش از 8 میلیون نفر رسیده است که پس از ایالات متحده آمریکا از این نظر در جایگاه دوم قرار گرفته است.

تعداد بازدید : ۱,۵۸۸