زنگنه: عزم‌مان برای خدمت به مردم راسخ‌تر شده است

زنگنه: عزم‌مان برای خدمت به مردم راسخ‌تر شده است
(دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹) ۱۳:۲۲

وزیر نفت تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نوعی انتقام‌جویی و کینه‌جویی دانست و گفت: این تحریم‌ها هیچ تاثیری ندارد و تنها عزم‌مان را برای خدمت به مردم راسخ‌تر کرده است.

به گزارش نیپنا به نقل از شانا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۱۹ آبان‌ماه) در آیین آغاز عملیات و بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی استان فارس و در صحبت‌هایی پایانی خود در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه مدیران ارشد نفتی اظهار کرد: آقای ترامپ در روزهای آخری که در کاخ سفید هستند تعدادی از مدیران ارشد نفت را به بهانه حمایت از تروریست تحریم کردند، ما قربانی تروریست هستیم، اما حامی آن نیستیم. ما دشمن تروریست هستیم و به این دلیل با آقای ترامپ مخالف بودیم و هستیم، ایشان در این سال‌ها سرکرده جریان‌های تروریستی بودند.

وی با بیان اینکه این تحریم‌ها نوعی انتقام‌جویی و کینه‌جویی است وگرنه تاثیری ندارد، تصریح کرد: امروز برخی‌ها نوشتند سیلابی از تحریم در راه است! اصلا چیزی برای تحریم نمانده است؟! هر چیزی هست را تحریم کردند. مگر اینکه همکاران ما در بخشِ خدمات را هم تحریم کنند.
وزیر نفت ادامه داد: نه ما از تحریم می‌ترسیم نه تاثیری در کار ما دارد، فقط عزم‌مان را برای خدمت به مردم راسخ‌تر می‌کند، افتخار ما این است خدمتگزار مردم هستیم و محکم پای مردم ایستادیم. همانگونه که در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشتم جان، مال و آبرویمان را فدای ملت و سربلندی ایران می‌کنیم.

زنگنه گفت: همیشه از خدا می‌خواهم آخریم لحظه‌های زندگی‌ام با آرامش از این دنیا بروم، کسی آرامش دارد که قلب و دلی آرام دارد و به دنیا دل نبسته باشد.

فارس؛ دومین استان گاز خیز

وی سخنان خود را با قدردانی از دست‌اندرکاران گازرسانی به استان فارس آغاز کرد و یادآور شد: استان فارس دومین استان گازخیز کشور است. میدان‌های متعددی در این استان داریم؛ میدان‌های شانول، ورآوی، هما، تابناک، آغار، دالان میدان‌هایی است که هم اکنون از آنها گاز تولید می‌شود. البته میدان‌های زیادی هم در این استان هستند که باید توسعه یابد و در برنامه قرار دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه در تراز تولید و مصرف گاز تا افق ۱۴۲۰ تقریبا توسعه همه میدان‌های گازی شناخته شده برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: استان فارس تا سه سال پیش از نظر گازرسانی جزو استان‌های عقب بود و مشکل داشتیم اما خوشبختانه با همت دوستان خود را خیلی سریع جلو کشید که این جای قدردانی دارد.

تعداد بازدید : ۲,۲۷۲