رییس کل پژوهش و منابع انسانی و مدیر راهبری دانش NPC خبر داد:

راه اندازی پایلوت شبکه دانش صنعت پتروشیمی

راه اندازی پایلوت شبکه دانش صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹) ۱۱:۱۴

رییس کل پژوهش و منابع انسانی و مدیر راهبری دانش شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شبکه دانش صنعت پتروشیمی به صورت پایلوت میان چهار شرکت پتروشیمی بندرامام، رازی، بوعلی و پژوهش و فناوری پتروشیمی راه اندازی شد.

زهرا فیضی رییس کل پژوهش و منابع انسانی و مدیر راهبری دانش شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: هفته گذشته سامانه شبکه دانش صنعت پتروشیمی با نشانی https://kmn.nipc.ir ؛ بصورت پایلوت میان چهار شرکت پتروشیمی بندرامام، رازی، بوعلی و پژوهش و فناوری پتروشیمی، و با محوریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حضور مشاور پروژه و ارتباط غیر حضوری با شرکتها عضو پایلوت تست و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: شبکه دانش صنعت پتروشیمی با هدف مدیریت سرمایه های فکری ، دانشی و دسترسی و بهره برداری کلیه مدیران و کارکنان محترم صنعت پتروشیمی از دانش های تخصصی و با رعایت ملاحظات امنیتی ، پروتکل های ارتباطی و همکاری واحدهای فناوری اطلاعات شرکت ها استقرار یافته است و چشم انداز شبکه دانش ایجاد بورس دانشی در سطح صنعت و ملی در افق 1404 خواهد بود.

,وی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان یک سازمان توسعه ای و با توجه به نقش تعدیلگری و تسهیل گری خود و در راستای پشتیبانی از توسعه پایدار صنعت پتروشیمی، مسئولیت اجرای این شبکه دانشی را بر عهده گرفته است گفت: در فاز دوم طرح جامع مدیریت دانش ، موفق به اتصال نرم افزار دانش چهار شرکت بزرگ صنعت پیشگام به اشتراک گذاری دانش و تجربیات فنی و مدیریتی خبرگان در طرح پایلوت شبکه دانش با حضورشرکتهای پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی رازی، پتروشیمی بوعلی و پژوهش و فناوری پتروشیمی شده است.

فیضی ادامه داد:این طرح در اسفندماه سال 1396 پس از کسب موافقت های لازم توسط اداره کل پژوهش و توسعه منابع انسانی شروع و با رفع موانع متعدد پیش آمده در مسیر پروژه با لطف و یاری خداوند متعال و تلاش و همت همکاران محترم 4 عضو پایلوت و به ویژه اداره کل امور سیستم های اطلاعات مدیریت و کامپیوتر با تست موفقیت آمیز به پایان رسید.

رییس کل پژوهش و منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود:در فاز اول این طرح، تجربیات و درس‌آموخته‌های چهار شرکت مذکور و شرکت ملی صنایع پتروشیمی بعنوان هاب به شبکه‌ای ارزشمند از دانش‌های صنعت پتروشیمی تبدیل خواهد شد و شرکت‌های عضو می‌توانند از این گنجینه دانشی استفاده نمایند و بهترین موفقیت‌های کاری خود را در زمینه‌های فنی و اجرایی با یکدیگر تبادل کنند و نیز انجمن‌های خبرگی مشترک برای بحث و تبادل پرسش و پاسخ با دیگر شرکت‌ها اجرا کنند.

فیضی ادامه داد: حضور در جمع اولین اعضای شبکه دانش صنعت پتروشیمی، علاوه بر بارز نمودن توانمندی‌های دانشی شرکت‌ها، تلاشی برای ایفای مسئولیت اجتماعی دانش بنیان در صنعت پتروشیمی خواهد بود.

وی با تاکید بر این که افق شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سالهای آینده ایجاد شبکه بورسی دانشی بین شرکت ها و نهادهای مرتبط با صنعت پتروشیمی برای کاربری بهینه دانش ها و تجارب صنعت و نیز امکان شناسایی و دستیابی حداکثری به خبرگان در سطح ملی خواهد بود گفت: امید است در آینده نزدیک با عضویت تعداد زیادی از شرکت‌های صنعت پتروشیمی در این شبکه، بتوانیم بزرگترین شبکه دانش صنعتی ایران را تشکیل دهیم .

تعداد بازدید : ۲,۴۸۹