عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران :

صنعت پتروشیمی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد

صنعت پتروشیمی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد
(چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹) ۱۰:۵۷

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت پتروشیمی در شرایط کنونی کشور در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد، نقش این صنعت در اقتصاد کشور بسیارمهم و راهبردی است.

محمدحسین دیده‌ور، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که صنعت پتروشیمی در سالیان گذشته رشد قابل قبولی را رقم زده است اظهارکرد: با تلاش صنعتگران ایرانی جهش سوم پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۴ محقق خواهد شد وخوشبختانه در این جهش ایجاد تنوع خوراک، محصولات، تولید پروپیلن و متنوع سازی زنجیره پایین‌دست بسیار مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد، افزود: بدون تردید بهره‌برداری‌های متعدد در این صنعت موجب توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش همگام با اشتغال‌زایی در کشور می‌شود.

دیده‌ور تصریح کرد: توسعه صنعت پتروشیمی می‌تواند سهم عمده‌ای از تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص دهد و همچنین سبب افزایش سهم بازار صنعت پتروشیمی کشور در بازارهای جهانی شود.
عضو کمیسیون انرژی اتاق تهران عنوان کرد: ظرفیت‌ زیادی برای تامین نیازهای صنعت پتروشیمی وجود دارد که باید از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده کرد. امروز صنعت پتروشیمی به دلیل جایگاه خود، نقش موثری در ارزآوری و افزایش صادرات غیرنفتی داشته است. این صنعت با همه توان خود در خدمت اقتصاد کشوراست.

وی گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از خام‌فروشی در صنعت نفت و گاز، توسعه پتروشیمی است، این نشان‌دهنده این است که صنعت پتروشیمی، انرژی را به ارزش افزوده تبدیل می‌کند. همچنین صنعت پتروشیمی یک زنجیره است و خوراک برخی از بخش‌های تولیدی خود را تامین می‌کند.

تعداد بازدید : ۲,۴۱۹