کاهش شاخص بورس تهران

کاهش شاخص بورس تهران
(یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹) ۱۴:۰۸

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 26 هزار و 16 واحد روبرو شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، بورس تهران روز جاری رشد را تجربه نکرد و شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 26 هزار و 16 واحد روبرو شد و به رقم یک میلیون و 279 هزار و 882 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن با کاهش 3 هزار و 377 واحد به رقم 374 هزار و 945 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 863 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 5.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 587 هزار نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 941 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس ایران که به بیش از 2 هزار و 208 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، ارزش کل معاملات امروز بورس اوراق و فرابورس ایران به بیش از 7 هزار و 149 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس به رنگ قرمز درآمده که حکایت از کاهش همه شاخص‌ها دارد به گونه‌ای که شاخص کل بورس نسبت به روز قبل 1.96 درصد کاهش یافت، شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.99 درصد کاهش یافت، همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 89 صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 1.9 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 2.1 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.7 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در جهت عکس یعنی کاهش شاخص مؤثر بودند و بیشترین اثر کاهشی مربوط به نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس و مخابرات ایران بودند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل سایپا، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، ملی مس ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان و پارس الکتریک بودند. در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل در پایان معاملات 282 واحد کاهش یافت و به رقم 15 هزار و 984 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 71 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 1.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 306 هزار نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 208 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، آریا ساسول، صبا تأمین، بانک دی، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی تندگویان و فرابورس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بازار فرابورس را داشتند. نمادهای پرتراکنش شامل برق و انرژی پیوند گستر پارس، ذوب‌آهن اصفهان، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی ارومیه، رایان هم‌افزا و هتل پارسیان کوثر اصفهان بودند.

تعداد بازدید : ۱,۹۲۸