عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی :

هدف رسیدن به زنجیره‌های پایین‌دستی باید مسئولانه دنبال شود

هدف رسیدن به زنجیره‌های پایین‌دستی باید مسئولانه دنبال شود
(سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹) ۱۳:۳۴

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: رسیدن به زنجیره‌های پایین‌دستی نگاهی است که باید مسئولانه دنبال شود، زیرا در این صورت امکان سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های فعال در حوزه پتروشیمی‌ و پتروپالایشگاهها فراهم می شود.

مجید ناصری نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که حمایت از پتروشیمی‌ها به نوعی حمایت از کاهش خام فروشی است، اظهارکرد: رسیدن به زنجیره‌های پایین‌دستی نگاهی است که باید مسئولانه دنبال شود، زیرا در این صورت امکان سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های ایرانی فعال دربخش خصوصی در حوزه پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌ها فراهم خواهد شد.
 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر لزوم جلوگیری از خام‌فروشی و رونق صنایع پتروشیمی تاکید کرد و گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی، جلوگیری از خام فروشی و حرکت به سوی فرآورده‌سازی در این مقطع حساس اقتصادی ضروری است.

وی افزود: با رونق پتروپالایشگاه‌ها و صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها، می‌توان 10 برابر تبدیل نفت به یک محصول و یا حتی چندین برابر خام‌فروشی، اشتغال ایجاد کرد و به ارزش‌افزوده رسید.
ناصری نژاد تصریح کرد: باید با اتخاذ سیاست گذاری های جامع و راهبردی صنعت پتروشیمی ایران را با توجه به وجود زیرساخت های مطلوب موجود در کشور به سوی تکمیل زنجیره ارزش به بهترین شکل هدایت کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش هرچه بیشتر خام فروشی و رونق پتروشیمی‌ها می‌تواند تحریم‌ها را بی اثر کند گفت: تلاش و اراده بیشتر متولیان امر و حمایت و پشتیبانی دولت و مجلس می تواند صنعت پتروشیمی ایران را در مسیر تحقق برنامه های توسعه ای خود در قالب جهش های دوم و سوم متحول کند.

تعداد بازدید : ۱,۱۹۲