ارزیابی طرح تبدیل مستقیم نفت به محصولات پتروشیمی از سوی عربستان

ارزیابی طرح تبدیل مستقیم نفت به محصولات پتروشیمی از سوی عربستان
(شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹) ۱۲:۲۳

شرکت‌های سعودی آرامکو وسابک عربستان از ارزیابی دوباره طرح20 میلیارد دلاری ساخت مجتمع تبدیل مستقیم نفت خام به محصولات پتروشیمی خبرداد.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان و شرکت پتروشیمی سعودی بیسیک اینداستریز (سابک) تصمیم گرفته‌اند پروژه 20 میلیارد دلاری تبدیل مستقیم نفت خام به مواد شیمیایی خود را دوباره ارزیابی کنند و اکنون ادغام با تاسیسات موجود را دنبال می‌کنند.

این تصمیم در حالی است که شرکت‌های انرژی در سطح جهان، به دنبال کاهش شدید تقاضا برای نفت خام ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-19 (کرونا) که تهدیدی برای تداوم قیمت نفت در سطوح پایین برای بلندمدت است، در حال ارزیابی پروژه‌های انرژی هستند.

سعودی آرامکو و سابک در سال 2017 قرارداد اولیه ساخت یک مجتمع 20 میلیارد دلاری برای تبدیل مستقیم نفت خام به مواد شیمیایی را امضا کردند.

سابک به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دو شرکت اکنون در حال بررسی ادغام پالایشگاه‌های موجود آرامکو در شهرک صنعتی ینبع با یک واحد کراکر بخار و واحدهای مشتق الفین پایین دست هستند.

در این بیانیه آمده است: سابک و سعودی آرامکو به ادامه توسعه فناوری‌های تبدیل مستقیم نفت خام به مواد شیمیایی از طریق برنامه‌های توسعه‌ای موجود با هدف افزایش کارآیی هزینه‌، رقابت و فرصت‌های ایجاد ارزش برای پتروشیمی‌ها، متعهد می‌ماند.

تعداد بازدید : ۱,۳۵۷