تداوم روند افزایشی تقاضای استایرن بوتادین در هند

تداوم روند افزایشی تقاضای استایرن بوتادین در هند
(سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹) ۱۳:۵۸

تقاضای هند برای محصول استایرن بوتادین رابر، در آستانه آغاز فصل جشن‌ها در ماه نوامبر و بالا رفتن سطح قیمت‌های پیشنهادی افزایش می‌یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، تقاضای هند برای لاستیک استایرن بوتادین (SBR) در آستانه فصل جشن‌ها در ماه نوامبر همچنان افزایش می یابد و سبب افزایش قیمت‌های پیشنهادی در شرایط محدودیت در عرضه‌های تک‌محموله و فشار هزینه‌های مواد اولیه می‌شود.

قیمت پیشنهادی برای عرضه‌های تک‌محموله گرید غیر نفتی 1502 لاستیک استایرن بوتادین به‌دلیل تقویت سطح تقاضا، عرضه محدود و افزایش هزینه‌های خوراک بوتادین(BD) ، 50 تا 100 دلار به ازاری هر تن افزایش یافته است.

یک معامله‌گر در بازارهای محصول لاستیک استایرن بوتادین گفت: قیمت پیشنهادی عرضه‌های تک محموله برای گرید غیرنفتی 1592 لاستیک استایرن بوتادین اکنون 50 تا 100 دلار به ازای هر تن برای عرضه‌های تک محموله جدید است زیرا تقاضا برای این محصول در هند در آستانه فصل جشن‌های ماه نوامبر افزایش یافته است.

داده‌های موسسه آی‌سی‌آی‌اس نشان می‌دهد که قیمت عرضه تک‌محموله گرید 1502 لاستیک استایرن بوتادین غیرنفتی در هفتم اکتبر به‌طور میانگین برای عرضه به‌صورت سی‌اف‌آر (CFR هزینه و بار) هند هزار و 370 دلار بود که در بررسی هفتگی 20 دلار به ازای هر تن بالاتر بوده است و از اوایل ماه اوت سال 2020 میلادی حدود 27 درصد افزایش داشته است.

تقاضا برای اتومبیل‌های کوچک و جمع و جور در آستانه فصل جشن‌های ماه نوامبر در هند در خلال نگرانی‌های درباره بهداشت عمومی به دلیل اوج‌گیری شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-19 (کرونا) افزایش یافته است.

یک بازرگان گفت: اگرچه ممکن است در بعضی از مناطق هند قرنطینه محلی برای مهار موج جدید شیوع ویروس کرونا وجود داشته باشد، اما کارخانه‌های تولید لاستیک و اتومبیل بیشتر برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده با ظرفیتی بالاتر کار می‌کنند.

لاستیک استایرن بوتادین، ماده اولیه اساسی در تولید لاستیک برای صنعت خودروست.

تعداد بازدید : ۲,۱۲۱