عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت خبرداد:

آمادگی سازندگان ایرانی برای مشارکت در تحقق جهش سوم پتروشیمی

آمادگی سازندگان ایرانی برای مشارکت در تحقق جهش سوم پتروشیمی
(یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹) ۱۰:۰۳

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: مشارکت و پشتیبانی سازندگان توانمند ایرانی در ساخت و تکمیل طرح های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی نشان از عزم ملی برای توسعه این صنعت پیشرو دارد.

احسان ثقفی، عضو هیئت مدیره و خزانه‌دار انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا)در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر آمادگی سازندگان ایرانی برای تامین نیازهای طرح های توسعه ای در صنعت پتروشیمی ایران اظهارکرد: پتروشیمی، صنعتی استراتژیک و ارزآور تلقی می‌شود و این صنعت به دلیل آنکه دارای طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در کشور است، می‌تواند به نوعی حامی ساخت داخل نیز باشد.

وی افزود: صنعت پتروشیمی در سال‌های گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی کسب کرده و تحولات چشمگیر بسیاری را نیز پشت سرگذاشته است و باید گفت که بدون تردید صنعت پتروشیمی در سالیان گذشته نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته است.

ثقفی تصریح کرد: هم صنعت پتروشیمی کشور پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و هم سازندگان داخلی این صنعت توانسته‌اند توانایی‌های خود را نشان دهند، البته سازندگان تجهیزات صنعت نفت و همچنین پتروشیمی در گذشته نیز محصولات و تجهیزات قابل قبولی تولید کرده‌اند که خب می‌توان گفت اکنون با اقبال روبرو شده‌اند.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، به نقش انجمن استصنا در جهش‌های دوم و سوم صنعت پتروشیمی اشاره و عنوان کرد: تمامی سازندگان پرتلاش در استصنا این توانایی و پتانسیل را دارند که بخش بزرگی از تجهیزات مرتبط با صنعت پتروشیمی کشور را تامین کنند.

تعداد بازدید : ۲,۰۳۰