ایلام؛ بزرگترین پروژه پتروشیمی غرب کشور، در آستانه بهره برداری کامل

ایلام؛ بزرگترین پروژه پتروشیمی غرب کشور، در آستانه بهره برداری کامل
(چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹) ۰۹:۵۷

مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام از آغاز بهره برداری کامل از بزرگترین طرح الفینی غرب کشور موسوم به "الفین سیزدهم" پس از 19 سال خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی ایلام؛  حسن نجفی‌سمنانی مدیر عامل این شرکت پتروشیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در شامگاه گذشته (سه شنبه 22 مهر) گفت:۹۱ درصد نیروهای شرکت بومی هستند و بیش از ۱۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و پیمانکاری مشغول کار هستند .

وی با بیان اینکه پروژه الفین به عنوان الفین سیزدهم و بزرگترین پروژه غرب کشور پس از ۱۹ سال در آستانه راه‌اندازی است اظهار داشت: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده مرداد ماه سال جاری باید الفین در مدار تولید قرار می‌گرفت ، اما کمپرسور ۸۰۱ با مشکل مواجه شد و دو ماه از برنامه زمان‌بندی عقب افتاد.

نجفی افزود: الفین بدون هیچ‌گونه حضور خارجی و با دستان توانمند نیروهای فنی و بومی استان و کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی به دریافت لوح صنعت سبز برای دومین سال پیاپی در حوزه رعایت مسایل زیست محیطی اشاره کرد و افزود:لوح صنعت سبز فقط به دو صنعت در کشور اعطا گردید که با حضور معاون رییس جمهور و وزیر نفت به پتروشیمی ایلام اهدا شد.

وی با ذکر این نکته که واگذاری پیمان‌های تامین نیروی انسانی و دیگر پیمان‌های بزرگ به پیمانکاران توانمند و دارای صلاحیت استان اولویت شرکت پتروشیمی ایلام است افزود:رسالت ما تربیت پیمانکاران بومی است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی پیشتاز است ،گفت: مسکن‌های نیمه‌تمام کارکنان در دستور کار هیات مدیره است و به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

نجفی تصریح کرد: هزینه‌کرد مالی شرکت پتروشیمی ایلام در معاملات کوچک و متوسط در استان ایلام و چوار خواهد بود که سالانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان گردش مالی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال ۸۶ تا سال ۸۹ در پالایشگاه گاز ایلام حضور داشته است گفت:رشادت‌ها و بزرگی مردم شریف ایلام باعث حضور دوباره در این استان شده است.


تعداد بازدید : ۲,۷۷۳