قدردانی وزیر نفت از کادر درمان برای مقابله با کرونا

زنگنه: "کرونا" نتوانست تولید صنعت نفت را متوقف کند

زنگنه: "کرونا" نتوانست تولید صنعت نفت را متوقف کند
(سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹) ۱۳:۲۵

بیژن زنگنه گفت: وزرات نفت با سختگیری تمام در مقابله با کرونا گام برمی دارد و لحظه ای تولید را در این صنعت متوقف و تعطیل نکرده است.

به گزارش نیپنا به نقل از شانا، بیژن زنگنه امروز (سه‌شنبه، ۲۲ مهرماه) در آیین اهدای ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران کرونایی از طرف وزارت نفت اظهار کرد: امروز فرصتی شد که به سهم خود از مجاهدت کادر درمانی کشور قدردانی و تشکر کنم. من می‌دانم دوستان چه زحماتی را این روزها تحمل می‌کنند، چه فشار سنگینی روی آنهاست و چه مسئولیتی بر دوششان حس می‌کنند. الحمدالله میان مردم هم سرافزار هستند و آنان قدرشان را می‌دانند.

وی با بیان اینکه کادر درمان در راه انجام وظایف، شهدای زیادی هم تقدیم کردند که مردم این را هم قدر می‌دانند، تصریح کرد: من به سهم خودم به‌عنوان یک ایرانی از زحمات کادر درمان به‌ویژه دکتر نمکی که به‌سختی این روزها فرماندهی و مدیریت می‌کنند، قدردانی می‌کنم، همچنین از کادر درمانی صنعت نفت هم تشکر می‌کنم.

وزیر نفت با بیان اینکه وزرات نفت از نخستین دستگاه‌هایی بود که به‌دلیل حساسیت با سختگیری تمام در مقابله با کرونا گام برداشت، توضیح داد: تعطیل کردن نفت فقط تعطیل صادرات نبود، تعطیل کشور بود. یعنی اگر نفت و گاز تولید نکنیم، آب و برق هم تولید نمی‌شود و بهداشت از بین می‌رود. اگر برق نباشد بیمارستانی نمی‌تواند کار کند. اگر سوخت نداشته باشیم هیچ ژنراتور و دیزل اضطراری هم نمی‌تواند کار کند.

زنگنه گفت: الحمدالله از بابت تأمین سوخت و انرژی کشور در شرایط کرونا آب در دل کسی تکان نخورد.

وی با تاکید بر اینکه سلامت کارکنان صنعت نفت برای ما مثل جانمان بود بنابراین با سخت‌گیری تمام در این مسیر گام برداشتیم، یادآوری کرد: واحدهای اچ‌اس‌یی (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) مستقر در صنعت نفت با دستورعمل‌های وزارت بهداشت که ما به زبان صنعت نفت تبدیل و ابلاغ می‌کردیم توانستیم سلامت همکاران را هم داشته باشیم.

تلاش می‌کنیم از آلام مردم بکاهیم

وزیر نفت به اقدام‌های وزارت نفت برای مقابله با کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه پس از قرمز شدن وضع در برخی استان‌ها دستور داده شد که کارکنان به شیفت‌هایشان در این استان‌ها برنگردند، تصریح کرد: از نظر توزیع غذا، فاصله‌ها و ارتباطات افراد سختگیری‌های زیادی شد که الحمدالله نتیجه داد و مسائلی که داشتیم قابل اغماض است. به هر حال کار مهمی بود که انجام شد.

زنگنه با بیان اینکه همکاران ما در هشت ماه گذشته از هیچ تلاشی برای کاهش درد و رنج مردم کوتاهی نکردند، تاکید کرد: مردم ما واقعا در درد و رنج هستند، ما نمی‌توانیم این را نادیده بگیریم. مردم از یک سو زیر فشارهای شدید اقتصادی به دلیل اقدام‌های جنایت‌کارانه آمریکا هستند؛ مرتب آمریکایی‌ها می‌گویند ما کاری به مردم نداریم و با دولت درگیریم اما دارند مردم را له می‌کنند و از سوی دیگر کرونا نیز نگرانی، ناامنی و تنش ذهنی ایجاد کرده است. ما تلاش کردیم تاجایی که می‌توانیم به سهم خودمان از این فشار کم کنیم.

وی تصریح کرد: آمریکا در شرایط کرونا و نیاز به دارو و تجهیزات پزشکی ایران کوچکترین انعطافی نشان ندادند. آنها هر چه می‌گویند دروغ است.

آمادگی کامل وزارت نفت برای تولید مواد ضدعفونی کننده

وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده و مواد اولیه لباس و ماسک آمادگی کامل دارد و از هیچ کمکی مضایقه‌ای ندارد، گفت: آقای نمکی( وزیربهداشت)، شما ما را مانند کارکنان خود تلقی کنید، شما در موضوع کرونا فرمانده هستید، هر دستوری بدهید ما برای کاهش فشار بر مردم انجام می دهیم.

زنگنه با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی موضوعی است که صنعت نفت آن را در کشور رایج کرد و پیش از این، اینگونه مطرح نبود، تصریح کرد: ما اعتقاد داشتیم و داریم در جایی که کار می‌کنیم نمی‌توانیم خود را از مردم آن منطقه جدا ببینیم، آنان همراه و خانواده ما هستند و نمی‌توانیم آنها را جدا ببینیم، در سیل و حوادث دیگر هم همینطور است.

وی با بیان اینکه ما خودمان در شرایط سختی هستیم اما مردم در شرایط سخت‌تری هستند بنابراین همه تلاشمان را برای کمک به مردم انجام می‌دهیم، افزود: تعدادی دستگاه‌های کمک تنفسی (ونتیلاتور) برای کمک به مردم تهیه شده است البته ان‌شاءالله مریض نداشته باشیم.

وزیر نفت گفت: استدعا دارم مردم با رعایت پروتکل‌ها فشارها را کم کنند. رعایت پروتکل‌ها واقعا اثرگذار است و ما این را با همه وجود در صنعت نفت دیدیم. هرجا رعایت و سختگیری کردیم، نتیجه گرفتیم. من این سختگیری‌ها را از جانب خود، سختگیری پدر برای سلامت فرزندش می‌دانم، هرجا کسی کاری را انجام نداده با او برخورد کردم.

زنگنه با آرزوی موفقیت برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان و همکاران بهداشت و درمان صنعت نفت و قدردانی از آنها اظهار کرد: با همکاری و فداکاری کارکنان صنعت نفت تولید ما به‌دلیل کرونا نه تنها کم نشده بلکه اضافه هم شده است.

وی در پایان گفت: خداوند فداکاری کادر درمان را می‌بیند و به زندگی خودشان و خانواده و بچه‌هایشان برکت می دهد، این مهم است. بدانید که دعای مردم پشت سر شماست و هیچ چیزی مانند دعای مردم عاقبت بخیری برای آدم نمی‌آورد و اثر ندارد.

افزایش تولید صنعت پتروشیمی در دوران شیوع بیماری کرونا

بر اساس این گزارش، جعفر ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس نیز در آیین تحویل ۱۴۱ دستگاه ونتیلاتور اهدایی وزارت نفت به بیمارستان‌های مناطق نفت‌خیز جنوب به اقدام‌های پتروشیمی‌های کشور در عمل به مسئولیت اجتماعی با آغاز شیوع ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های پتروشیمی بیشتر در عسلویه و ماهشهر تجمع دارند، خوشبختانه اقدام‌های مشترک، هماهنگ و خوبی در دو استان خوزستان و بوشهر انجام شد، به‌طوری که پتروشیمی‌ها حدود ۹۰ میلیارد تومان در این دو استان هزینه کرده‌اند.

وی به تجهیز فرودگاه‌های این دوشهر به دوربین‌های حرارت‌سنج و دستگاه‌های اندازه‌گیری اکسیژن خون، توزیع اقلام بهداشتی به وفور در دو استان و به‌ویژه شهرستان‌های ماهشهر، امام‌خمینی و عسلویه و تأمین آب ژاول مورد نیاز کل کشور ازسوی پتروشیمی کارون اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون نیز آمادگی کامل برای تأمین آب ژاول مورد نیاز هر مکانی را که وزارت بهداشت اعلام کند داریم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: برای دانشگاه‌های علوم پزشکی بوشهر و خوزستان نیز افزون بر کمک‌های نقدی به‌صورت مستقیم، دستگاه‌های تجهیزاتی مانند ونتیلاتور، اکسیژن‌ساز، تخت آی‌سی‌یو، سی‌تی‌اسکن و غیره از سوی پتروشیمی‌ها تأمین شده است.
ربیعی تأمین مواد اولیه لباس کادر سلامت کشور را از دیگر افتخارهای شرکت‌های پتروشیمی دانست و گفت: لباس این عزیزان پیش از این بسیار نامناسب، زبر و ناراحت‌کننده بود، اما هم‌اکنون خوشبختانه با تأمین مواد اولیه این البسه از سوی صنعت پتروشیمی کشور و تحویل به کارخانجات پایین‌دست، لباس‌های بهتری در حال تولید است.

وی به نقش مهم صنعت پتروشیمی در تولید، صادرات و رونق اقتصادی کشور و تأمین درآمد ارزی و مواد اولیه صنایع پایین‌دست اشاره و تصریح کرد: یکی از وظایف پتروشیمی‌ها براساس دستورعمل‌هایی که از سوی وزیر نفت از همان ابتدای شیوع این بیماری ابلاغ شد، حفظ تولید صنعت پتروشیمی و جلوگیری از کاهش تولید بود که بر مبنای آن از همان ابتدای شیوع این ویروس کار کل پیمانکاران اجرایی صنایع پتروشیمی به‌منظور کاهش ترددها تعطیل و دورکاری در سطح صنعت با حفظ تولید و با اولویت نیروهای آسیب‌پذیر و بانوانی که فرزند کوچک‌تر از ۶ سال داشتند، اجرا شد.

ربیعی با اشاره به اینکه کل پروتکل‌های بهداشتی حتی سخت‌تر از صنایع دیگر در مجتمع‌های پتروشیمی اجرا شد و در حال اجراست، افزود: ما مطمئن هستیم که داخل شرکت‌های پتروشیمی این بیماری شیوع نمی‌یابد و آنچه ممکن است رخ دهد از بیرون وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه مشاغل کلیدی و حساس در همه شرکت‌های پتروشیمی شناسایی شدند و پیش‌بینی‌های لازم برای احتمال درگیری کارکنان و جایگزینی‌ نیرو به‌منظور جلوگیری از کاهش تولید محصولات پتروشیمی صورت گرفته است، گفت: همه این اقدام‌ها به نحوی بوده است که نه‌تنها تولید پتروشیمی کشور متوقف نشد و کاهش نیافت، بلکه در همین دوران کرونایی، تولید صنعت پتروشیمی نسبت به پارسال افزایش نیز یافته است.

اهدای141 دستگاه ونتیلاتور به وزارت بهداشت، در مان و آموزش پزشکی

این دستگاه‌های کمک تنفسی همسو با مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و پیرو تفاهم‌نامه‌ای که پیش از این بین وزیران نفت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شده بود، در مراسمی که صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۲ مهرماه) با حضور وزیران نفت، بهداشت، استانداران بوشهر و خوزستان، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها و مدیران و دست‌اندرکاران امر در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد، در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

هدف از این اقدام، ایجاد هم‌افزایی بین وزارتخانه‌های نفت و بهداشت به‌منظور مبارزه با بیماری کرونا، کمک به تسریع در روند درمان بیماران مبتلا به کرونا و عارضه‌های تنفسی، افزایش آمار بهبودیافتگان، کمک به ارتقای سطح تجهیزات درمانی و افزایش تعداد تخت‌های آماده پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان‌های نفت‌خیز کشور عنوان شده است و ونتیلاتورهای اهدا شده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مناطق نفت‌خیز استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمانشاه، لرستان و خراسان رضوی (سرخس) توزیع خواهند شد.

بر مبنای توافق وزارتخانه‌های نفت و بهداشت، ۳۲ ونتیلاتور از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای توزیع در استان خوزستان در شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، کارون، باوی، اندیمشک، ایذه و باغملک، بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، دشت آزادگان، هویزه، رامهرمز، رامشیر، مسجدسلیمان، لالی، هفتکل، اندیکا، شوش، شاوور، دزفول، سردشت، چغامیش، شوشتر، گتوند، بهبهان، آغاجاری، زیدون، خرمشهر، مینو، شادگان، آبادان و اروندکنار به دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز، علوم پزشکی دزفول، علوم پزشکی شوشتر، علوم پزشکی بهبهان و علوم پزشکی آبادان تحویل داده می‌شود.

از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ۱۳ ونتیلاتور نیز برای توزیع در استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان‌های کهگیلویه و بهمئی، بویراحمد و دنا، گچساران و باشت به دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و ۱۳ ونتیلاتور برای توزیع در استان لرستان در شهرستان‌های خرم‌آباد و دوره، بروجرد، الیگودرز، دورود و ازنا، کوهدشت و رومشکان، دلفان، سلسله و پلدختر به دانشگاه علوم پزشکی لرستان تحویل می‌شود.

در عین حال ۲۵ ونتیلاتور ازسوی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای توزیع در استان بوشهر در شهرستان‌های گناوه و دیلم، دشتستان، دشتی و تنگستان، کنگان، دیّر، جم و عسلویه به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و ۱۳ ونتیلاتور از سوی شرکت نفت فلات قاره ایران برای توزیع در استان هرمزگان در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد، خمیر، بندرلنگه، بستک و پارسیان، میناب، رودان، جاسک و سیریک به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده می‌شود.

از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز ۱۳ ونتیلاتور برای توزیع در استان ایلام در شهرستان‌های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی، مهران و هلیلان، دهلران، دره‌شهر، آبادانان و بدره به دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ۱۳ ونتیلاتور برای توزیع در استان فارس در شهرستان‌های مهر و لامرد، سروستان، کوار و خرامه، قیر و کارزین، فیروزآباد، فراشبند، رستم و ممسنی و شیراز و زرقان به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۳ ونتیلاتور برای توزیع در استان کرمانشاه در شهرستان‌های اسلام‌آباد، غرب و دالاهو، پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر، سنقر، قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب، کنگاور، صحنه و هرسین به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و ۶ ونتیلاتور برای توزیع در شهرستان‌های سرخس و فریمان استان خراسان رضوی به دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی تحویل داده می‌شود.

 

تعداد بازدید : ۱,۱۱۶