تمرکز صندوق ثروت ملی ترکیه بر توسعه طرح‌های پتروشیمی

تمرکز صندوق ثروت ملی ترکیه بر توسعه طرح‌های پتروشیمی
(دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹) ۱۳:۰۴

مدیرعامل صندوق ثروت ملی ترکیه از تمرکز این صندوق بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه پتروشیمی خبرداد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ظفر سونمز اعلام کرد که شرکت سرمایه‌گذاری ملی ترکیه با 240 میلیارد دلار سرمایه با هدف تقویت اقتصاد این کشور در چند سال آینده و پیش از آنکه توجه خود را به سرمایه‌های خارجی معطوف کند، روی اجرای طرح‌های توسعه‌ای در صنایع پتروشیمی، معادن و سرمایه‌گذاری‌های بیمه‌ای متمرکز می‌شود.

وی افزود: صندوق ثروت ترکیه (TVF) سرمایه‌های خود را به بخش‌هایی هدایت می کند تا ترکیه از چالش‌های ساختاری طولانی مدت مانند کسری حساب جاری و پس‌انداز و عواقب کوتاه مدت ویروس کرونا عبور کند.

سونمز که دوسال پیش سمت مدیرعاملی صندوق ثروت ملی ترکیه را عهده‌دار شد، گفت که قصد دارد ظرف پنج سال چند دفتر خارجی از جمله در لندن و کشورهای آفریقایی داشته باشد، نخستین دفتر هم یک سال دیگر در چین افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: ما به عنوان صندوق ثروت ملی ترکیه، در این مدت در داخل کشور روی سرمایه گذاری‌های خود متمرکز می‌شویم؛ در چند سال آینده، ما نیز سرمایه‌گذاری های خارجی را هم انجام می‌دهیم.

مدیرعامل صندوق ثروت ملی ترکیه گفت: ممکن است ما 25 تا 30 درصد از دارایی‌های تحت مدیریت خود را در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کنیم ، اما امروز تمرکز ما بر اقتصاد داخلی و برنامه اقتصادی جدید است.

تعداد بازدید : ۲,۴۶۸