استفاده غول صنایع شیمیایی تایلند از انرژی‌های تجدیدپذیر 4 برابر می‌شود

استفاده غول صنایع شیمیایی تایلند از انرژی‌های تجدیدپذیر 4 برابر می‌شود
(یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹) ۱۳:۱۷

بزرگترین تولیدکننده محصولات مورد نیاز ساخت بطری‌های پلاستیکی و پلی‌استر در جهان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را چهار برابر می‌کند.

غول صنایع شیمیایی تایلند، ایندوراما (Indorama)، مستقر در بانکوک، بزرگترین تولیدکننده مواد مورد استفاده در بطری‌های پلاستیکی و پلی‌استر در جهان، قصد دارد در یک دهه آینده به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را چهار برابر کند.

یاش لوهیا، رئیس دفتر بخش پایداری ایندوراما گفت: این شرکت انرژی خورشیدی، بادی و دیگر منابع انرژی‌‌های تجدیدپذیر را در بیش از 120 مرکز تولیدی خود در سراسر جهان را افزایش می‌دهد به‌طوی که تا سال 2030 میلادی این مقدار در قبض برق به 30 درصد می‌رسد.

وی افزود: این رقم اکنون 6 درصد است، این گام همسو با تلاش‌های ایندوراما در کاهش انتشار مقدار کربن است.

رئیس دفتر بخش پایداری ایندوراما تصریح کرد: ما می‌خواهیم تعداد بیشتری صفحه فتولتائیک خورشیدی را در تایلند، هند و کشورهای دیگری در تاسیسات خود نصب کنیم.

لوهیا ادامه داد: برای نشان دادن تلاش خود در مسیر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، انرژی پاک بیشتری را از دیگر توسعه‌دهندگان می‌خریم.

تولیدکنندگان برق در تایلند از جمله گالف انرژی دیولوپمنت Gulf Energy Development و بی.گریم پاور B. Grimm Power نیز به روند سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر شتاب بخشیده‌اند زیرا تغییرات آب و هوا سبب نگرانی دولت‌ها برای استفاده از منابع پاک تر می شود.

بر اساس وب سایت وزارت انرژی تایلند، دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا قصد دارد تا سال 2037 حداقل 56 هزار مگاوات ظرفیت جدید برق ایجاد کند که حدود چهار پنجم مقدار آن از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تأمین می‌شود.

ایندوراما به عنوان بخشی از برنامه 1.5 میلیارد دلاری برای افزایش استفاده دوباره از بطری‌های پلاستیکی در تولید پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) به‌طور فعال در حال بازیافت کسب‌های تجاری است.


تعداد بازدید : ۲,۱۸۱