رویارویی مجتمع پتروپالایشی پترورابغ عربستان با کمبود سرمایه

رویارویی مجتمع پتروپالایشی پترورابغ عربستان با کمبود سرمایه
(شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹) ۱۱:۵۶

مجتمع پالایش و پتروشیمی رابغ (پترورابغ) در عربستان سعودی به‌دلیل شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-19 (کرونا) و طولانی شدن دوره تعمیرات و نگهداری با کمبود شدید بودجه روبه‌رو شد.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، شرکت ژاپنی سومیتمو کمیکال اعلام کرد: شرکت‌های سومیتمو کمیکال و سعودی آرامکو در پی کمبود سرمایه به‌دلیل شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-19 (کرونا) و طولانی شدن دوره تعمیرات و نگهداری، دو میلیارد دلار به سرمایه‌گذاری مشترک مجتمع پالایش و پتروشیمی رابغ (پترورابغ) وام می‌دهد.

سخنگوی شرکت ژاپنی سومیتمو کمیکال گفت: کمیکال 37.5 درصد، 750 میلیون دلار و شرکت دولتی سعودی آرامکو بقیه مبلغ وام اعطایی به مجتمع پالایش و پتروشیمی رابغ را می‌پرازد.

وی افزود: سومیتمو کمیکال از بودجه‌ای که پارسال از طریق انتشار اوراق قرضه ترکیبی جمع‌آوری کرده است به عنوان سهم خود برای پرداخت وام به مجتمع پالایش و پتروشیمی رابغ (پترورابغ) استفاده می‌کند.

سومیتمو کمیکال پرداخت سهم خود از این وام دو میلیارد دلاری را تضمین و شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو هم 30 سپتامبر این پرداخت سهم خود را نهایی کرده است.

سرمایه‌گذاری مشترک پترورابغ در سال 2015 میلادی توافق تامین اعتبار این پروژه را با سندیکایی از بانک‌ها برای وام 5 میلیارد و 200 میلیون دلاری به منظور پوشش 50 درصدی از اجرای پروژه یادشده در عربستان امضا کرد.


تعداد بازدید : ۲,۴۵۷