صنعت پتروشیمی پشتیبان خودروسازان

صنعت پتروشیمی پشتیبان خودروسازان
(شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹) ۱۰:۲۷

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت:صنعت پتروشیمی آماده هر گونه همکاری برای رفع موانع در صنعت خودرو سازی است.

 به گزارش نیپنا ، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در نشست با مدیران عامل شرکت های پتروشیمی در محل شرکت مهرکام پارس، اظهار کرد: با مشارکت انجمن خودروسازان، نیازمندی های صنعت خودرو به صنایع پتروشیمی اعلام و همکاری‌ها در قالب تفاهم نامه مشترک به صورت عملیاتی دنبال خواهد شد.

وی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت های موجود در بخش های مختلف برای توسعه صنعت خودروی کشور گفت: باید تمامی ظرفیت ها به هم متصل شوند تا بتوانیم در مسیر عبور از بحران‌های تحریم و کرونا موفق عمل کنیم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی نیز در این نشست، اقدامات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در شرایط بحرانی تولید در خودروسازی را ستود و گفت: شناسایی و تامین نیازمندی های خودروسازی در حوزه پتروشیمی برای عبور از شرایط کنونی ضرورت دارد.

مهدوی ضمن استقبال از ایجاد کمیته مشترک میان پتروشیمی و خودروسازان گفت: در صورتی که خواسته ها و نیازها اقتصادی باشد باید هر چه سریع تر نسبت به عملیاتی شدن آن اقدام کرد. 

وی افزود:‌ باید به سمت توسعه داخلی سازی و تولید صادرات محور حرکت کنیم. ظرفیت و توانمندی های صنعت خودرو توسعه قابل توجهی یافته و اقدامات خوبی انجام شده است. 
مهدوی تصریح کرد: خودروسازی صنعت راهبردی و مهم کشور است و در کنار تولید، اشتغال این صنعت به صورت مستقیم و غیرمستقیم اهمیت بالایی دارد و پتروشیمی هر گونه همکاری لازم را برای رفع موانع این صنعت انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش مدیرعامل ایران خودرو  خودروسازی را صنعتی مظلوم توصیف کرد و گفت: توانمندی های زیادی در خودروسازی کشور وجود دارد اما در بسیاری از موارد تولید مواد اولیه و قطعه در اختیار این صنعت نیست و باید توسط سایر صنایع تولید و تامین شود؛ به عنوان مثال دانش و توانمندی تولید صندلی های به روز و مدرن خودرو در زنجیره تامین ایران خودرو وجود دارد، اما نبود مواد اولیه فوم، سبب می شود تا خودرو به صورت کسری دار از خط تولید خارج شود. تامین مواد اولیه در اختیار خودروساز نیست.

مقیمی از داخلی سازی و تولید انبوه موتور ۴۵۷ دیزل در چند روز آینده خبر داد و گفت: این موتور،‌ در شرایطی که توانمندی ساخت داخل آن وجود داشت، از منابع خارجی تامین می شد، اما تا چند روز آینده به دست صنعتگران داخل کشور تولید خواهد شد.

وی طراحی و تولید گیربکس شش سرعته را نیز از دیگر دستاوردهای ایران خودرو برشمرد و گفت: به زودی تولید انبوه این گیربکس آغاز خواهد شد. نوع نیمه اتوماتیک این گیربکس نیز در بهمن ماه امسال به تولید خواهد رسید.

بر اساس اعلام روابط عمومی ایران خوردو ،مقیمی لازمه تحقق هدف کاهش مصرف سوخت خودرو را همت جمعی تمامی ارکان موثر در این موضوع دانست و گفت: کاهش مصرف سوخت محصول، صرفا در حوزه موتور نیست بلکه علاوه بر گیربکس که نوع جدید کاهش ۲.۵ درصدی در مصرف سوخت به‌دنبال‌خواهد داشت، در حوزه‌ آیرودینامیک و سبک‌سازی نیز باید پروژه‌هایی را تعریف و اجرایی‌کنیم که برای تحقق اهداف، همکاری با ‌شرکت‌های ‌پتروشیمی ‌مورد نیاز است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو هدف اصلی تمام تلاش های صورت گرفته را نجات صنعت خودروی کشور خواند و گفت: از ظرفیت تمام بخش ها از جمله صنایع دفاعی، جهاد خودکفایی سپاه و پتروشیمی‌ها برای خودروسازی استفاده می‌کنیم، ما همواره با تمرکز و همدلی توانسته‌ایم به بهترین شکل موانع را از پیش روی خود برداریم.


تعداد بازدید : ۱,۷۲۰