عضو اتاق بازرگانی تهران:

توسعه صنعت پتروشیمی، مهمترین اولویت سیاست‌های راهبردی کشور

توسعه صنعت پتروشیمی، مهمترین اولویت سیاست‌های راهبردی کشور
(یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹) ۱۱:۰۶

عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: توسعه صنعت پتروشیمی از اولویت‌های اساسی سیاست‌های راهبردی کشور است و حذف وابستگی به درآمد حاصل از خام فروشی نفت، با توسعه صنعت پتروشیمی انجام می‌شود.

مجتبی صفایی، عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر نقش مهم توسعه صنعت پتروشیمی در توسعه اقتصادی کشور اظهارکرد: در شرایط کنونی و با توجه به نوسان قیمت نفت و نیز برخی مشکلات مربوط صادرات این فرآورده به دلیل تحریم‌،توسعه متوازن و گسترش صنعت پتروشیمی باید در اولویت‌ سیاست‌های توسعه اقتصادی کشور قرار گیرد.

وی افزود: باید بدانیم که تحقق راهبردها در مسیر تحقق جهش‌های دوم و سوم صنعت پتروشیمی، همسو با اهدافی چون افزایش درآمد صادراتی و حذف تدریجی وابستگی به درآمد حاصل از خام فروشی نفت، با توسعه صنعت پتروشیمی صورت می‌پذیرد.

صفایی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی رو به رشد بوده و پروژه‌های متعددی در این صنعت از ابتدای امسال تاکنون به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: طی چند سال اخیر و با وجود مشکلات و تحریم‌های اقتصادی، ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی افزایش یافته که این مهم نشان می‌دهد صنعت پتروشیمی نه تنها با تحریم متوقف نمی‌شود، بلکه حتی تحریم می‌تواند به فرصتی برای توسعه این صنعت تبدیل شود.

عضو اتاق تهران عنوان کرد: هم اکنون طرح‌های صنعت پتروشیمی در مسیر برنامه توسعه بیشتر بر اساس ایجاد ارزش افزوده بالاتر، حرکت در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و صنایع پایین‌دست پتروشیمی است.

وی گفت: امروز صادرات غیرنفتی از اهمیت بالایی برخوردار است و به نظر می‌رسد مناسب‌ترین راه افزایش صادرات غیرنفتی، جهش هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی و صادرات گسترده محصولات این صنعت پیشرو  است.

تعداد بازدید : ۱,۹۳۱