مدیرعامل پتروشیمی سیراف انرژی:

ورود نخستین برج یکپارچه تولید داخل به طرح پتروشیمی سیراف

ورود نخستین برج یکپارچه تولید داخل به طرح پتروشیمی سیراف
(یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹) ۱۱:۴۳

برج تقطیر T-5003 که براینخستین بار به صورت یکپارچه در کشور ساخته شده، وارد پتروشیمی سیراف انرژی شد تا بار دیگر اعتماد به متخصصان ایرانی در تولید و توسعه صنایع داخلی به ثمر بنشیند.

به گزارش نیپنا، این برج توسط شرکت فاتح صنعت کیمیا برای اولین بار در کشور ساخته شده که حمل آن از خردادماه گذشته با رعایت تمام نکات ایمنی به مقصد این پتروشیمی انجام گرفت.

محمدطاهر آهنگری مدیرعامل پتروشیمی سیراف انرژی ضمن تاکید بر حمایت از تولید ملی و عدم وابستگی به منابع خارجی اظهار کرد: «برج ساخته شده دارای 400 تن وزن، 7 متر قطر و 70 متر ارتفاع است که در آینده ای نزدیک نصب این تجهیز فوق سنگین نیز توسط نیروهای توانمند ایرانی در ناحیه تقطیر بخش فرآیندی این پتروشیمی انجام خواهد گرفت.»

وی افزود: این مجموعه افتخار دارد که در ساخت تجهیزات خود توسط جوانان ایرانی، جزء اولین ها باشد و نیازهای اساسی خود را از تولیدات داخلی و ملی تأمین نماید. تنها کلید رسیدن به توسعه اقتصادی، تقویت تولیدکنندگان داخلی با اصلاح قوانین و مقررات و هدایت منابع به سمت تولید است و باید در نهادهای قانون گذاری و اجرایی به این مهم توجه شود.

آهنگری تصریح کرد: در این راستا تاکنون بیش از 70 % منابع تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی جهت احداث این طرح به عقد قرارداد با شرکت های پرتوان داخلی اختصاص یافته است.

مدیرعامل این پتروشیمی همچنین ادامه داد: ساخت واحد ASU این مجتمع نیز برای اولین بار در کشور توسط شرکت های داخلی انجام خواهد گرفت که این اقدام گامی بزرگ در تحقق عملی شعار جهش تولید و اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

تعداد بازدید : ۳,۹۴۶