افت شاخص بورس

افت شاخص بورس
(یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹) ۱۵:۲۷

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در پایان معاملات با ریزش 47 هزار و 251 واحد روبرو شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا بورس تهران روز جاری افت محسوس شاخص را رقم زد و شاخص کل در پایان معاملات با 47 هزار و 251 واحد عقب نشينی به رقم یک میلیون و 652 هزار و 242 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن با کاهش 5 هزار و 618 واحد به رقم 422 هزار و 80 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران امروز به بیش از 6 میلیون و 148 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 6 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 9 هزار و 66 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز عمده شاخص‌های بورس قرمزپوش بوده و کاهش یافت به گونه‌ای که شاخص کل بورس 2.7 درصد و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 2.7 درصد افت کرد. همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن هرکدام 1.3 درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 2.7 درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس 3 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 2.4 درصد عقب نشینی داشت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، تاپیکو، بانک ملت، گل گهر و سرمایه گذاری غدیر به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی مس ایران، بانک صادرات، بانک تجارت، پتروشیمی سرمایه ایرانیان و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات 303 واحد عقب نشینی داشته و به رقم 17 هزار و 816 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 163 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 1.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 708 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 655 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و صبا تأمین به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهر زمین، هلدینگ معدنی خاورمیانه و آریا ساسول بیشتری اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پربیننده شامل بانک دی، پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن اصفهان، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری صبا تأمین، پتروشیمی زاگرس و توسعه مسیر برق گیلان بودند.

تعداد بازدید : ۳,۱۴۲