عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:

ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی ایران شاخصی اثربخش برای بهبود رشد اقتصادی

ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی ایران شاخصی اثربخش برای بهبود رشد اقتصادی
(چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹) ۱۱:۴۸

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های موجود در صنعت پتروشیمی ایران مزیت و شاخصی مهم و اثربخش برای بهبود رشد اقتصادی ایران محسوب می‌شود.

جلال رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که اقتصاد ایران در مسیر کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی حرکت می‌کند، گفت: در این راه، صنعت پتروشیمی با توجه به تولید محصولات متنوع که دارای ارزش افزوده بالایی هستند نقش آفرین خواهد بود.

وی بر لزوم استفاده از قابلیت‌های موجود در صنعت پتروشیمی ایران تاکید کرد و افزود: بدون شک رونق اقتصادی رکن توسعه بوده و در این میان پتروشیمی می‌تواند آینده اقتصادی کشور را متحول کند، گرچه هم اکنون نیز بیشتر درآمدهای ارزی کشور از طریق پتروشیمی تامین می‌شود.

نماینده تربت جام، تایباد و باخرز با بیان اینکه باید صنعت پتروشیمی کشور را بیش از پیش تقویت کرد، گفت: همه متولیان امر باید با همدلی و تعامل صنعت پتروشیمی کشورمان را تقویت کنند، حمایت دولت و مجلس در کنار تلاش و حضور بخش خصوصی می‌تواند راهگشای توسعه صنعت پتروشیمی باشد.

وی ادامه داد: پتروشیمی همواره موتور محرک توسعه پایدار و اشتغال است، توسعه صنعت پتروشیمی از اولویت‌ها و سیاست‌های اقتصادی صنعت نفت به شمار می‌رود

تعداد بازدید : ۵۸۶