هدف گذاری مصر برای تکمیل زنجیره متانول

هدف گذاری مصر برای تکمیل زنجیره متانول
(سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹) ۱۴:۳۶

واحد تولید مشتقات متانول دمیاط مصر با ظرفیت تولید سالانه 110 هزار تن سال 2022 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نیپنا به نقل از ایجیپت تودی، منابعی در وزارت نفت، معادن و منابع معدنی مصر اعلام کردند که کارخانه تولید مشتقات متانول واقع در شهر بندری دمیاط واقع در استان دمیاط در سال 2022 میلادی به بهره‌برداری می‌رسد.

طراحی‌های مهندسی پروژه ساخت کارخانه تولید مشتقات متانول در دمیاط مصر پایان یافته است و قرارداد ساخت آن نیز در ماه فوریه سال جاری میلادی در قالب همکاری گروه سان اجیپت و وادی النیل دیولوپمنتس و زفکام امضا شد.

کارهای ساخت پروژه یادشده با ظرفیت تولید سالانه 110 هزار تن با ارزش 117 میلیون دلار آغاز شده است، قرارداد مشاوره‌ای این پروژه با شرکت یی‌‌ان‌پی‌آی امضا شده است.

وزارت نفت، معادن و منابع معدنی مصر در ماه مه نسخه بازنگری شده برنامه ملی برای صنایع پتروشیمی این کشور در چشم انداز 2020 تا 2035 را رونمایی کرد.

 همچنین وزارت نفت، معادن و منابع معدنی مصر در این سند از برنامه‌ریزی و انجام مطالعه برای اجرای 11 طرح پتروشیمی به ارزش 19 میلیارد دلار خبرداد.

این وزارتخانه همچنین درنظر دارد پروژه‌های کنونی صنعت پتروشیمی مصر از جمله پتروشیمی مصر (یی‌پی‌سی) و واحد آلکالی بنزن خطی مصر (یی‌ال‌ای‌بی) را توسعه دهد.

پروژه‌های جدید در صنعت پتروشیمی مصر شامل دو مگا پروژه مجتمع‌های پالایش و پتروشیمی در منطقه اس‌سی و شهر جدید العلمین خواهد بود.




تعداد بازدید : ۴,۵۸۱