عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفت:

سازندگان ایرانی آماده پشتیبانی از طرح های جهش دوم و سوم پتروشیمی

سازندگان ایرانی آماده پشتیبانی از طرح های جهش دوم و سوم پتروشیمی
(شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹) ۱۲:۴۸

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: سازندگان ایرانی آمادگی دارند تا تجهیزات و قطعه های مورد نیاز طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی را تامین کنند.

حسن کاظمی عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: ایجاد کارگروه مشترک حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی راهکاری برای توسعه هرچه این صنعت در سال جهش تولید محسوب می‌شود و در این راستا آماده  هرگونه همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ ها و دیگر فعالان این صنعت پیشرو هستیم.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران  تصریح کرد: با توجه به روند پرشتاب صنعت پتروشیمی و برخی مشکلات در زمینه تامین نیازها از شرکت های خارجی، ایجاد کارگروه حمایت از رونق و ساخت تولید در صنعت پتروشیمی می‌تواند راهکار موثری برای توسعه هرچه بیشتر این صنعت در جهت رسیدن به جهش‌های بعدی این صنعت باشد.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در سال‌های اخیر با تمرکز و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور گام‌های موثری در مسیر رشد شرکت‌های تولیدکننده داخلی برداشته است و بدون تردید همکاری شرکت های دانش بنیان نیز می تواند اثر بخش باشد.

کاظمی ادامه داد: برخی هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی نیز اعلام کرده‌اند که توسعه صنایع پتروشیمی خود را در همکاری با سازندگان داخلی پیش خواهد برد که این مهم به سود صنعت داخلی و بومی‌سازی کشور است و وجود زیر ساخت های مطلوی در کشور زمینه همکاری های آتی را فراهم کرده است.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران عنوان کرد: استصنا به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل صنفی در حوزه ساخت تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در همه حال پشتیبان و حامی صنعت پتروشیمی کشور است.

تعداد بازدید : ۱,۸۵۶