قیمت مونواتیلن گلیکول آسیا به بالاترین سطح 6 ماه اخیر رسید

قیمت مونواتیلن گلیکول آسیا به بالاترین سطح 6 ماه اخیر رسید
(سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹) ۱۳:۱۸

قیمت مونواتیلن گلیکول در بازارهای آسیا در پی کاهش تولید منطقه‌ای و توقف تولید در ایالات متحده آمریکا به بالاترین سطح در 6 ماه اخیر رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، در پی محدودیت عرضه به‌دلیل کاهش تولید منطقه‌ای و توقف تولید در ایالات متحده آمریکا بر اثر وزش طوفان شدید دریایی «لورا»، قیمت‌های مونواتیلن گلیکول در آسیا به بالاترین سطح خود طی حدود 6 ماه اخیر رسیده است.

قیمت عرضه‌ تک محموله برای محصول مونواتیلن گلیکول روز دوم سپتامبر (12 شهریورماه) برای فروش به صورت (هزینه و حمل) CFR 480 تا 490 دلار به ازای هر تن رسیده است که نسبت به قیمت نهایی 475 تا 480 دلار به صورت عرضه CFR CMP در یکم سپتامبر (11 شهریورماه) افزایش نشان می‌دهد.

عرضه مونواتیلن گلیکول در حالی که تولیدکنندگان بزرگ این محصول واحدهای خود را با قیمت‌های کمتری اداره می‌کردند تا در کنار قیمت‌های بالای نفتا با حاشیه سود پایین کنار بیاییند، با کاهش عرضه روبه‌رو شده است.

قیمت تک محموله نفتا برای عرضه CFR ژاپن از اواخر ماه اوت سل جاری میلادی به بیش از 400 دلار برای هر بشکه رسیده و این شرایط سبب افت حاشیه سود برای تولیدکنندگان این منطقه شده است

تعداد بازدید : ۲,۱۷۱