روند پرشتاب صنعت پتروشیمی در مسیر توسعه

روند پرشتاب صنعت پتروشیمی در مسیر توسعه
(شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹) ۱۲:۳۸

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه پتروشیمی یکی از سودآورترین صنایع کشور به شمار می‌آید، گفت: صنعت پتروشیمی باوجود تحریم‌ها و سپس شیوع ویروس کرونا روند توسعه‌ای خود را ادامه می‌دهد و محدودیت‌ها تاثیری بر سرعت قطار توسعه این بخش ندارد.

الله ویردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران در طول سال‌های گذشته پیشرفت‌های بزرگی به‌دست آورده است، گفت: صنعت پتروشیمی باوجود تحریم‌ها روند توسعه‌ای خود را ادامه می‌دهد.  اکنون منابع و زیرساخت‌های خوبی برای این بخش در کشور وجود دارد و  هرچند شیوع ویروس کرونا تمام بخش‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است، اما صنعت پتروشیمی بدون تردید می‌تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد.

وی پتروشیمی را یکی از سودآورترین صنایع کشور دانست و افزود: پتروشیمی با توجه به زیر ساخت های مطلوب صنعت پیشرویی است، زیرا  افزون بر بالادست محصولات پایین‌دستی متنوعی نیز تولید می‌کند و زنجیره دارد، پتروشیمی با جهشی بزرگ در این سال‌ها روبه‌رو بوده است که امیدوارم این روند توسعه‌ای همچنان ادامه یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی، افزون بر سرمایه‌گذاری‌های جدید و تکمیل پروژه‌های در حال ساخت، باید از خام‌فروشی پرهیز و سبد کالاهای صادراتی پتروشیمی را با هدف توسعه صادرات متنوع کرد، هرچند در شرایط تحریمی صادرات با چالش‌هایی مواجه است، اما چشم‌انداز این صنعت در بخش صادرات نیز روشن است.

دهقانی عنوان کرد: بدون شک سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست پتروشیمی به دلیل وجود ارزش افزوده بالا، سرمایه‌گذاری قابل اطمینان و سودآوری خواهد بود، البته در این مسیر باید از شرکت‌های پژوهشی و نوآور فعال در صنعت پتروشیمی نیز حمایت شود

تعداد بازدید : ۲,۱۸۲