تداوم مازاد عرضه در بازارهای زایلن مخلوط چین

تداوم مازاد عرضه در بازارهای زایلن مخلوط چین
(شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹) ۱۱:۰۴

بازارهای چین با وجود برآوردها درباره افزایش تقاضا در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، همچنان با مازاد عرضه زایلن مخلوط روبه‌رو خواهد بود.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، بازارهای زایلن مخلوط (MX) Mixed Xylene چین با وجود افزایش تقاضای پیش‌بینی شده در ماه سپتامبر با مازاد عرضه روبه‌رو خواهد بود و این شرایط در پی بالا بودن سطح ذخیره‌سازی‌های این محصول و عملیاتی شدن ظرفیت‌های جدید اتفاق می‌افت.

قیمت برای عرضه تک محموله در بازارهای داخلی در بازه‌ای محدود از ماه مه سال جاری میلادی در سطوح 3 هزار و 500 تا 3 هزار و 800 یوان به ازای هر تن در حال نوسان بوده است و تعدادی از قراردادها در این بازه قیمتی نهایی شده است، در حالی که در بازه زمانی ماه‌های فوریه تا آوریل سال جاری میلادی به دلیل شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-19 (کرونا) با کاهشی شدید روبه‌رو بود.

تقاضا برای محصول زایلن مخلوط به‌طور معمول در ماه‌ سپتامبر هر سال تقویت می‌شود زیرا مصرف در بخش‌های پایین دست برای تولید پارازایلن و بنزین افزایش می‌یابد.

مخازن ذخیره‌سازی محصول زایلن مخلوط در پایانه‌ها در 27 اوت (پنجشنبه، ششم شهریورماه) در سطح بالای 134 هزار و 100 تن باقی مانده، این رقم بیش از دو برابر میانگین سطح ذخیره‌سازی دوره مشابه سال گذشته میلادی است.

سطح ذخیره‌سازی‌های این محصول از ماه آوریل امسال در پی کاهش تقاضا به‌دلیل شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا با افزایش روبه‌رو بوده و این شرایط از اواخر سال 2019 میلادی آغاز شده است.

تعداد بازدید : ۲,۳۳۹