عضو اتاق بازرگانی تهران

نقش مهم صنعت پتروشیمی در توسعه پایدار و ایجاد ارزش افزوده برای کشور

نقش مهم صنعت پتروشیمی در توسعه پایدار و ایجاد ارزش افزوده برای کشور
(سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹) ۱۱:۵۸

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت پتروشیمی نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار، ایجاد ارزش افزوده، بومی کردن فناوری، توسعه صنایع پایین دستی، ایجاد اشتغال و توسعه متوازن بر عهده دارد.

محمدرضا طلایی، عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان اینکه پتروشیمی به عنوان پیشران بخش اقتصادی کشور باوجود همه محدودیت‌ها با افزایش تولید و نیز رشد صادرات محصولات پتروشیمی در راستای تحقق سیاست‌های کلان نظام عملکرد قابل دفاعی دارد، گفت: این صنعت در بدترین شرایط هم توانسته سالانه درآمدهای ارزی بسیاری نصیب کشور کند.

وی افزود: پتروشیمی در مسیر توسعه قرار گرفته است و در صورتی که لوکوموتیو این صنعت پویا، به خوبی حرکت کند، با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و مزایای این صنعت در کشور می‌تواند قطار توسعه اقتصادی و صنعتی کشور را به خوبی حرکت داد.

طلایی تصریح کرد: صنعت پایین‌دست پتروشیمی در صورت تحصیل شرایط مناسب ضمن جلوگیری از خام فروشی، افزایش صادرات غیر نفتی و ارزآوری و محرومیت زدایی، پتانسیل تبدیل به یکی از موتورهای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بیشتر و نیز تکمیل زنجیره ارزش در کشور را داراست.

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: صنعت پتروشیمی امروز به بالندگی کامل رسیده که امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق هرچه بیشتر این صنعت و جهش سوم باشیم که این مهم کمک بزرگی به توسعه اقتصادی کشور خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۲,۳۵۹