پتروشیمی‌های آمریکا در حال ارزیابی خسارت‌های طوفان لورا

پتروشیمی‌های آمریکا در حال ارزیابی خسارت‌های طوفان لورا
(سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹) ۱۱:۵۱

مجتمع‌های پتروشیمی در ایالت‌های لوئیزیانا و شرق تگزاس آمریکا در حال ازسرگیری فعالیت‌ها و ارزیابی آسیب‌های ناشی از طوفان دریایی شدید «لورا» هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از آرگوس مدیا، گزارش‌ها حکایت از این دارد که طوفان دریایی «لورا» در لوئیزیانا و شرق تگزاس آسیب جدی به تاسیسات پتروشیمی و شیمیایی واقع در این ایالت‌ها وارد نکرده است.

مجتمع موتیوا کمیکال با ظرفیت تولید سالانه 635 هزارتن فلکسی‌کراکر در «پورت آرتور» ایالت تگزاس که در پی وزش طوفان شدید «لورا» تعطیل شده بود، تولید خود را از سرگرفته است. براساس برآوردهای مقدار انتشار، فرآیند ازسرگیری تا یکم سپتامبر (سه‌شنه، 11 شهریورماه) به طول می‌انجامد.

شرکت آمریکایی اکسان موبیل تداوم توقف فعالیت مجتمع پالایش و پتروشیمی خود واقع در «بومنت» ایالت تگزاس را تایید کرد، در حالی که این شرکت ارزیابی‌های اولیه خود برای ارزیابی خسارت‌های ناشی از طوفان دریایی شدید «لورا» را آغاز کرده است.

فعالیت تاسیسات پتروشیمی شرکت آمریکایی اکسان موبیل واقع در «بی‌تاوون» ایالت تگزاس و «باتون روژ» در لوئیزیانا ادامه دارد.

همچنین فعالیت واحد تولید متانول در «بمونت» تگزاس در پی نوسان برق به دلیل وزش طوفان دریایی شدید لورا نیز متوقف شده بود، پس ازسرگیری فعالیت‌ بخش‌های یوتیلیتی، واحدهای تولیدی کار خود را از سر می‌گیرند.
یک واحد تولید متنول در «کلییر لیک» ایالت تگزاس یک هفته پیش از نزدیک شدن طوفان دریایی «لورا» فعالیت خود را متوقف کرده بود، اما از 29 اوت (جمعه، هفتم شهریورماه) فعالیت‌های خود را ازسرگرفت.

تولید در مجتمع پتروشیمی «گیسمار» متعلق به شرکت آلمانی باسف واقع در 40 کیلومتری جنوب باتون روژ در ایالت لوئیزیانا کهاتیلن اکساید و اتیلن گیلکول، تولوئن دی ایزوسیانات، استیلن و دیگر مواد شیمیایی تولید می‌کند شرایط عادی دارد.

شرکت باسف تولید تاسیسات واقع در «پورت آرتور»، «بمونت» و پاسادنا در ایالت تگزاس را پیش از فرارسیدن طوفان دریایی «لورا» که به مناطق خشکی در غرب لوئزیانا رسیده بود را تعطیل کرده بود.

فعالیت تاسیسات پتروشیمی و شیمیایی شرکت باسف واقع در «فری‌پورت» ایالت تگزاس و «گیسمار» تداوم داشت.

واحد تولید استایرن شرکت «ام‌استی» در «سینت جیمز» لوئیزیانا با وجود وزش طوفان به فعالیت‌های خود ادامه داد، اگرچه حمل کالاها از طریق خطوط ریلی این منطقه ممکن است با تاخیر روبه‌رو شود.

شرکت لیوندل بازل نیز از قطعی گسترده برق در واحد تولید مواد پلیمری «لیک چارلز» واقع در «وست‌لیک» لوئیزیانا به‌دلیل وزش طوفان «لورا» خبرداد و اعلام کرد که آسیب‌های محدود در این تاسیسات در حال ارزیابی است و پس از برقراری آرامش کامل، ارزیابی‌های کامل انجام می‌شود.




تعداد بازدید : ۲,۱۱۵