شرکت های پتروشیمی به یاری دانش آموزان مناطق محروم آمدند/ نقش موثر صنعت پتروشیمی در پویش هر تبلت یک مدرسه

شرکت های پتروشیمی به یاری دانش آموزان مناطق محروم آمدند/ نقش موثر صنعت پتروشیمی در پویش هر تبلت یک مدرسه
(دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹) ۱۱:۲۱

مشاور اجتماعی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مشارکت صنعت پتروشیمی در پویش هر تبلت یک مدرسه برای اهدا تبلت به دانش آموزان مناطق محروم خبر داد.

علی ربانی در گفتگو با خبرنگار نیپنا ، درباره مسئولیت های اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: در شرکت ملی پتروشیمی تلاش شده تا در زمینه مسئولیت های حوزه اجتماعی عملکردی منسجم تر و در راستای نیاز واقعی محیط پیرامونی داشته باشیم و   در این بین نقش شرکت های فعال در حوزه صنعت ومسئولان جوامع محلی برای شناسایی نیازمندی های واقعی و رفع کمبودها بسیار مهم است تا در نهایت جوامع محلی از این اقدامات منتفع شوند.

وی افزود: در شرکت ملی صنایع پتروشیمی براساس نظام نامه ابلاغی از سوی وزارتخانه و جلسات برگزار شده، وظایف شرکت ها در حوزه مسئولیت اجتماعی شفاف ذکر شده است، شورای عالی مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی که متشکل از معاون وزیر، اعضا هیات مدیره و مدیران هلدینگ های صنعت پتروشیمی و مدیر عامل دو شرکت سازمان منطقه ویژه و پتروشیمی پارس به عنوان روسای شوراهای راهبردی ما در دو منطقه ماهشهر و عسلویه نسبت به سیاست گذاری و تعیین خط مشی حوزه CSR صنعت پتروشیمی اقدام نموده و بر اجرای ان نظارت می نمایند.

مشاور اجتماعی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی در سال‌های اخیر تلاش کردند تا به تمامی حوزه‌های مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و ... رسیدگی و نقاط قابل بهبود پیگیری شود و خوشبختانه اقدام بسیار خوبی در طول سال 1398 انجام شده است.

به گفته ربانی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز برای هدفمندی اقدامات و اثربخشی هزینه‌ها در این حوزه دو اقدام انجام شده، اقدام نخست، تهیه فرم‌های اطلاعات پایه هریک از شرکت‌ها در جهت اینکه بتوانیم مجموعه داده‌هایی را داشته باشیم که قابلیت تبدیل به اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری مدیران صنعت و کشور را داشته باشد.

وی افزود: موضوع دیگر احصا شاخص‌های توسعه شهری در دو منطقه ماهشهر و عسلویه است که پیش از حضور این صنعت، شاخص‌های توسعه شهری در این دو منطقه درچه شرایطی بوده و در طی سنواتی که این صنعت در آن مناطق فعالیت داشته وضعیت این شاخص‌ها به نسبت میانگین و برترین شهرها چه میزان تغییر داشته است تا برنامه های اتی براساس خروجی اطلاعات تعیین و اثربخشی اقدام ها افزایش یابد.

مشاور اجتماعی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه درباره مشارکت این شرکت در پویش هر تبلت یک مدرسه، نیز توضیح داد: در پویشی که با راهبری وزیر آموزش و پرورش و مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سایر سازمان‌ها در حال انجام است قرار شد تا در این پویش که برای کاهش تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر کشور برنامه مدونی اجرا گردد. امیدوارم با مشارکت شرکت‌های پتروشیمی و مدیران هلدینگ‌های صنعت و کارکنان صنعت پتروشیمی بتوانیم سهم خوبی در کاهش تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل داشته باشیم.

ربانی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا، کلاس های درسی به صورت غیر حضوری و با استفاده از نرم افزارهای مختلف و شبکه های سیما انجام شد. برهمین اساس در جلسه‌ای که اوایل مردادماه با حضور وزیر آموزش و پرورش و برخی مسئولین برگزار شد مشخص گردید حدود ۴.۸ میلیون نفر دانش آموز به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور بازمانده از تحصیل هستند.

به گفته وی براساس بررسی‌های فنی وزارت آموزش و پرورش، مشخص شد که ۳ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۷۵ نفر دانش آموز درنقاطی هستند که امکان استفاده از نرم افزار شاد را دارند اما به دلیل عدم برخورداری از امکانات لازم در منزل از تحصیل غیرحضوری بازمانده اند. برهمین اساس مقرر شد تا وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارتباطات ضمن بررسی وجود زیر ساخت ارتباطی و لیست نهایی نیازمندیها را در اختیار دستگاه ها و نهادهای مشارکت کننده در این امر قرار دهد.

مشاور اجتماعی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با اشاره به تبعات شیوع ویروس کرونا، گفت: در صورت عدم توجه به این موضوع با چالش‌های جدی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... در میان مدت و بلند مدت مواجهه خواهیم شد که امید است با کمک سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه این مشکل برطرف شود و همه دانش آموزان از این عدالت آموزشی برخوردار شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هر یک از شرکت‌های صنعت پتروشیمی میزان همکاری خود را به ما اعلام خواهند کرد تا با توجه به دانش‌آموزان و مدراس هر روستا، شهر و بخش، اسامی مدارس به آن ها اعلام می شود تا در مراسمی که با همکاری وزارت آموزش و پرورش در هریک از مناطق برگزار می گردد تبلت های استاندارد با ویژگی های اعلام شده از سوی وزارت اموزش و پرورش به دانش آموزان تحویل داده خواهد شد.

ربانی درباره اقدام دیگری که با همکاری مشاور اجتماعی وزیر نفت انجام شد نیز گفت: مکاتباتی با مدیران عامل شرکت های اصلی و فرعی زیر مجموعه وزارتخانه توسط آقای دکتر طالبیان انجام شد تا بتوانیم سهم قابل توجهی رادر سطح وزارت نفت با مشارکت شرکت ها و کارکنان داشته باشیم. براساس برآورد آموزش و پرورش به ازای هر تبلت ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان است که با برخی شرکت‌های داخلی رایزنی لازم برای ساخت داخل در حال انجام است.

به گفته این مقام مسئول در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با توجه به اینکه شرکت‌های پتروشیمی به دلیل شیوع ویروس کرونا هزینه های بسیار زیادی در حوزه های مختلف پرداخت کردند و از سویی به دلیل کاهش قیمت جهانی محصولات پتروشیمی، شرکت های تولیدی هم در تنگنا هستند اما قطعا در این حوزه نقش موثری را ایفا خواهند کرد.

مشاور اجتماعی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره مناطق هدف برای اهدا این تبلت ها، نیز توضیح داد: برای شرکت در این پویش اولویت ما مناطقی است که صنعت پتروشیمی در آنجا فعالیت دارد از جمله استان های خوزستان، بوشهر و شهرهای بندر امام و ماهشهر و عسلویه، بندر دیر و کنگان و ... است.


تعداد بازدید : ۲,۲۴۹