افزایش تقاضا برای اتیلن در آمریکا

افزایش تقاضا برای اتیلن در آمریکا
(سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹) ۱۳:۳۱

افزایش تقاضا سبب بهود حاشیه سود اتیلن در ایالات متحده آمریکا از سطوح بسیار پایین فوریه سال 2020 میلادی شد.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، حاشیه سود برای تولیدکنندگان آمریکایی اتیلن که در پی بالا رفتن سطح ذخیره‌سازی‌ها و افت تقاضا در بازه زمانی مارس تا ماه مه کاهش یافته بود، به سطوح فوریه سال جاری میلادی بازگشت.

حاشیه سود اتیلن در ایالات متحده آمریکا در نیمه نخست سال جاری میلادی تحت فشار قرار گرفت، در حالی که موج جدید ظرفیت‌های جدید کراکر و به تاخیر افتادن آغاز تولید واحدهای مشتقات اتیلن عرضه را با مشکل روبه‌رو کرد.

آغاز بحران شیوع ویروس کووید-19 (کرونا) در ایالات متحده آمریکا سبب افزایش برهم ریختن توازن بین عرضه و تقاضا شد، در حالی که تقاضا برای بعضی از مشتقات به دلیل اقدام‌های پیشگیرانه و محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا با کاهش روبه‌رو شد.

از نظر هزینه، قیمت خوراک مایعات گازی (ان‌جی‌ال) به‌دلیل نگرانی‌ها درباره کاهش تولید نفت و گاز که سبب افت تولید مایعات گازی نیز می‌شود، با افزایش همراه شد.

نتیجه این عوامل، سبب کاهش سریع شکاف بین عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش اختلاف قیمت اتان-اتیلن در آمریکا شده است.

قیمت مایعات گازی سریعتر از قیمت نفت خام بهبود یافته است، و این شرایط در پی گمانه‌زنی‌های فعالان بازار درباره اینکه تولید پایین نفت و گاز سبب کمبود عرضه مایعات گازی می‌شود، پدید آمده است.

آمارهای تولید ان‌جی‌ال سبب سبب رفع این نگرانی‌ها نشده و سرعت افزایش قیمت اتان نیز در پی این شرایط کند شده است.

صنایع شیمیایی ایالات متحده آمریکا تا حد قبل توجه‌ای برای تامین مواد اولیه به مایعات گازی (ان‌جی‌ال‌) شامل اتان، پروپان و بوتان متکی است.

جیمز ویلسون، تحیلگرارشد موسسه آی‌سی‌آی‌اس گفت: صادرات اتیلن و پلی‌اتیلن به دلیل احیای اقتصادهای خارج از آمریکا و افزایش تقاضا برای صنایع بسته‌بندی، تقویت شده است

تعداد بازدید : ۲,۶۴۲