حمایت قاطع NPC از شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی

حمایت قاطع NPC از شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی
(سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹) ۱۲:۲۳

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به دلیل ماهیت فعالیت خود نیامند حمایت در ابعاد مختلف است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز سه  شنبه ( 4 شهریورماه) در مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با تاکید بر لزوم حمایت از این شرکت اظهار کرد: فعالیت های شرکت پژوهش و فناوری مبتنی بر دانش های نوین است و با وجود برخی مشکلات عملکرد این شرکت ستودنی است.

وی با بیان این که ظرفیت های علمی و تخصصی بسیار خوبی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی وجود دارد و باید نقش و جایگاه این شرکت بیش از گذشته تبیین شود گفت: در بخش های کاتالیست ، فرایند و مواد شیمیایی عملکرد شرکت قابل قبول است  و در این بخش ها همکاران و پژوهشگران بسیار خوب عمل می کنند.

محمدی ادامه داد: در تامین کاتالیست های متانول و پلیمر با تلاش های صورت گرفته از سوی شرکت پژوهش و فناوری کشور در حال بی نیاز شدن از واردات است و اتفاق های بسیار مهم و ارزنده ای در حال تحقق است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود:اکنون این مرکز پژوهشی  به طور متمرکز در صنعت فعال است و نیازهای مختلف بسیاری از پتروشیمی ها در بخش های گوناگون تامین می کند.

وی به طرح اسلام آباد غرب اشاره کرد و گفت: این طرح راهبردی با دانش ایرانی و تلاش پژوهشگران و کارشناسان شرکت پژوهش و فناوری ساخته می شود و برای نخستین بار در کشور دانش فنی داخلی برای تبدیل گاز طبیعی به متانول و تبدیل متانول به پروپیلن تحقق خواهد یافت.

محمدی با تاکید بر ضرورت حمایت از نیروی انسانی شاغل در این شرکت افزود: ماهیت و نوع فعالیت کارکنان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به دلیل دارا بودن نقش پشتیبان صنعت در سال های آتی بسیار تاثیرگذار خواهد بود و بر همین اساس باید از این شرکت پیشرو با جدیت حمایت کرد.

به گزارش نیپنا، مجمع عمومی سالانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به ریاست بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با حضور هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و سایر اعضا برگزار شد.

این گزارش می افزاید: در این مجمع در اجرای ماده 101 قانون تجارت و ماده 8 اساسنامه سازمان ، مجمع عمومی عادی  فوق العاده شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای رسیدگی به ترازنامه، صورت حساب سود و زیان و عملکرد سال تشکیل و گزارش عملکرد توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی قرائت شد.

در این جلسه مدیر عامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، عملکرد هیات مدیره و سازمان را در سال 1398 و نیز برنامه های آتی این شرکت را به سمع ونظر اعضای مجمع رسانید.

همچنین در پایان این جلسه تصمیمات و تکالیف مجمع به تصویب اعضا رسید.

شایان ذکراست مجمع عمومی سالانه برای رسیدگی به صورت های مالی و گزارش عملکرد و استماع گزارش بازرس قانونی تشکیل می شود.

تعداد بازدید : ۲,۹۰۰