کرونا اجرای طرح‌های پتروشیمی هند را به تعویق انداخت

کرونا اجرای طرح‌های پتروشیمی هند را به تعویق انداخت
(سه شنبه ۲۸ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۲:۱۹

شرکت نفت بهارات پترولیوم روند اجرایی دو طرح‌ پتروشیمی کوچی واقع در سواحل جنوب غربی هند را به‌دلیل قرنطینه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق انداخت.

به گزارش نیپنا به نقل از آرگوس مدیا، مرحله راه‌اندازی واحد تخصصی پتروشیمی 740 میلیون دلاری پالایشگاه 310 هزار بشکه‌ای کوچی متعلق به شرکت پالایش نفت بهارات پترولیوم به تغییر افتاده است.

این پروژه که دارای ظرفیت تولید سالانه 160 هزار تن اکرلیک اسید، 212 هزار تن اکسوالکل و آکریلات است، قرار بود اکتبر سال 2019 میلادی راه‌اندازی شود، اما اکنون تا آوریل یا سپتامبر سال جاری میلادی به تاخیر افتاده است ، پروژه مورد اشاره از نظر مکانیکی تکمیل شده است اما مرحله راه‌اندازی تا زمانی نامشخص به تاخیر افتاده است.

بر پایه این گزارش ، این پروژه که دانش فنی (لیسانس) یک شرکت اروپایی را در اختیار دارد باید کارشناسان آن برای راه‌اندازی در پروژه حاضر شوند اما با توجه به محدودیت‌های سفر ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا از سفر به هند بازمانده‌اند زیرا دولت سفرهای بین‌المللی را حداقل تا 31 اوت منع کرده است.

شرکت پالایش نفت بهارات پترولیوم اعلام کرد زمان راه‌اندازی پروژه پتروشیمی یادشده سه ماه از زمان ازسرگیری سفرهای خارجی طول می‌کشد.

مجتمع پالایشی و پتروشیمی کوچی متعلق به شرکت دولتی پالایش نفت بهارات پترولیوم هند سالانه 500 هزار پروپیلین تولید می‌کند، نیمی از این مقدار خوراک واحد مشتقات پروپیلن را تامین می‌کند، در حالی که بقیه آن برای تامین خوراک یک تاسیسات پلی‌پروپیلن مصرف می‌شود.

تعداد بازدید : ۲,۴۵۶