حمایت مجلس شورای اسلامی از توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه ماهشهر

حمایت مجلس شورای اسلامی از توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه ماهشهر
(دوشنبه ۲۷ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۴۵

اعضای کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بر حمایت از توسعه این صنعت تاکید کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از  روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، این بازدید با هدف رفع موانع و مشکلات و کمک به ارتقا ی توسعه صنایع پتروشیمی، بررسی چالش‌های این صنعت در خصوص موضوعات ارزی و گمرک و پیگیری بحث های توسعه ای صنعت پیشران پتروشیمی صورت گرفت.

سید جواد حسینی کیا، به عنوان رییس این کمیته و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در این خصوص گفت: تلاش داریم از نزدیک مشکلات این صنایع را مشاهده کنیم و در توسعه و تسریع حرکت این صنعت کمک کنیم.

اعضای این کمیته صبح امروز (دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹) ضمن حضور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، با مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تشکیل جلسه دادند.

در این جلسه، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گزارش کاملی در‌ معرفی منطقه، ظرفیت ها و چالش های موجود ارائه کرد.

سید امید شهیدی نیا، گفت: خرسندیم که امروز میزبان نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی هستیم و می‌توانیم از این ظرفیت برای توسعه صنایع منطقه، خصوصا صنایع تکمیلی پتروشیمی استفاده  کنیم.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی ما تکمیل زنجیره ارزش است و امیدواریم که بتوانیم با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در رفع موانع موجود گام برداریم.

اعضای این کمیته هم اکنون در حال بازدید میدانی از منطقه هستند و در ادامه مطابق برنامه، از شرکت های پتروشیمی فجر، شهیدتندگویان، بندرامام، اروند، مارون و اسکله های صادراتی محصولات پتروشیمی بازدید می‌کنند و پس از آن، جمع بندی سفر امروز را در جلسه ی نهایی، مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

تعداد بازدید : ۲,۵۶۹