تمایل شل برای خرید سهام یک طرح پتروشیمی در هند

تمایل شل برای خرید سهام یک طرح پتروشیمی در هند
(شنبه ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۰۹

شرکت انگلیسی-هلندی شل به دنبال خرید بخشی از سهام یک پروژه پتروشیمی 9 میلیارد دلاری متعلق به شرکت نایرا انرژی در گجرات هند است.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، یک منبع مطلع از این معامله اعلام کرد: شرکت انگلیسی-هلندی شل در نظر دارد 50 درصد سهام یک طرح پتروشیمی به ارزش 9 میلیارد دلار متعلق به شرکت هندی نایرا انرژی را بخرد.

شرکت‌های بزرگ نفتی جهان به حضور در بازار وسیع هند، جایی که پالایشگران هندی در حال میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری به‌منظور توسعه ظرفیت‌های بخش پتروشیمی هستند، چشم دوخته‌اند.

شل و نایرا، که بخشی از سهام آن متعلق به شرکت روسنفت روسیه است، در اوایل ماه ژوئن سال 2020 میلادی یادداشت تفاهم امضا کرده‌اند. این دو شرکت در نظردارند برای اجرای این طرح پتروشیمی در منطقه گجرات هند یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک تشکیل دهند.

یک منبع دیگر اعلام کرد که سرمایه‌گذاری مشترک نایرا و شل در سطح رؤسای هیئت مدیره دو شرکت در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال 2019 میلادی بررسی شده است.

منبع نخست اعلام کرد: هزینه ساخت یک واحد تولید سالانه یک میلیون و 800 هزار تن کراکر بخار اتیلن به همراه واحدهای پایین‌دست آن در شهر وادینار واقع در غرب استان گجرات هند حدود 8 تا 9 میلیارد دلار برآورد شده است این طرح ظرف مدت پنج سال تکمیل خواهد شد.

بر اساس این طرح پیشنهادی شرکت نایرا انرژی به وزارت محیط زیست هند، این پروژه یک مجتمع آروماتیک با ظرفیت تولید سالانه 10 میلیون و 750 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی را در خود خواهد داشت

تعداد بازدید : ۲,۷۳۲